اتصال شرکت سهامی آب منطقه ای به شبکه فیبر نوری توزیع برق گیلان
اتصال شرکت سهامی آب منطقه ای به شبکه فیبر نوری توزیع برق گیلان
مسعود صادقی خمامی مدیرعامل توزیع برق گیلان از موفقیت در اجرای طرح اتصال شرکت آب منطقه ای به شبکه فیبر نوری این شرکت براساس دستور وزیر نیرو بمنظور تسهیل خدمت رسانی و برقراری ارتباط خبر داد.

رشتستان – مسعود صادقی خمامی مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: عطف به مکاتبه شرکت توانیر با موضوع اعلام مسیر مناسب به منظور اتصال شرکتهای آب‌ منطقه‌ای  به فیبر نوری صنعت برق، شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان به این شبکه در توزیع برق استان متصل شد.

صادقی یادآور شد: باتوجه به ظرفیت موجود از قبل در شرکت توزیع برق استان، در سطح کشور گیلان جز سه استان اول اجرا کننده این پروژه می باشد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: پس از برگزاری جلسات و معرفی پیمانکارهای فیبر نوری این شرکت، اتصال شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان به مرکز داده این شرکت انجام و تست‌های نرم افزاری مرتبط با هماهنگی شرکت‌های توانیر و مهندسی آب با موفقیت اجرا شد.

صادقی خاطرنشان کرد: ارسال و دریافت مکاتبات در بستر دیتا، برگزاری جلسات آنلاین و ویدئو کنفرانسی، یکپارچگی نوع ارتباط و… از جمله دلایل و مزایای اجرای این طرح در سطح وزارت نیرو است و با اتصال شبکه فیبر نوری شرکت آب منطقه ای به شبکه فیبر نوری صنعت برق، علاوه بر ظرفیت‌های بالای زیر ساختی، انتقال اطلاعات و داده‌ها با سرعت و امنیت بیشتر ، هزینه کمتر و مستقل از ارتباطات مخابراتی و اینترنتی انجام می شود.

گفتنی است فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد و امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابل‌های مسی و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان