شهرستان آستارا پیشینه فرهنگی بسیار غنی در کشور دارد
شهرستان آستارا پیشینه فرهنگی بسیار غنی در کشور دارد
پریسا کرمی در مراسم معارفه سرپرست جدید کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا که بصورت مجازی برگزار شد درخصوص وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: شهرستان آستارا با پیشینه فرهنگی بسیار غنی در کشور و وجود شخصیت ها و چهره های فرهنگی بسیار نام آور منطقه ای شناخته شده بوده و مردمان این خطه همواره به سطح سواد بالا معروف هستند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی استان گیلان، مراسم تکریم رئیس پیشین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا و معارفه سرپرست جدید این اداره دیروز سه شنبه(۱۸آذر) با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ عباس صابر، فرماندار شهرستان استارا؛ مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی و زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به صورت مجازی و از طریق ارتباط زنده ویدیو کنفرانس با شهرستان آستارا برگزار شد.

کرمی:توسعه کتابخانه های شهرستان آستارا همچنان در دستور کار مجموعه است 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این مراسم به فعالیت های مختلف کتابخانه های عمومی استان گیلان در ایام همه گیری کرونا اشاره کرد و ایجاد ۶۷ صفحه مجازی در کتابخانه های عمومی سراسر استان را به منظور معرفی برنامه ها، کتاب های خوب و نیز فعالیت های فرهنگی در بستر فضای مجازی برشمرد.
پریسا کرمی با بیان اینکه کتابخانه ها در شهرستان هایی با وضعیت نارنجی و قرمز کرونا تعطیل اما بشکل مجازی در حال فعالیت هستند افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان مانع حضور مردم در اجتماعات شده و فعالیت کتابخانه های عمومی نیز به فضای مجازی هدایت شده است.
کرمی همچنین اضافه کرد: ۶۴ هزار نفر در ۱۰۴ کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان گیلان عضو هستند که از خدمات متنوع کتابخانه ها بهره مند شده و در فعالیت های فرهنگی آن که برای اقشار مختلف مردم برنامه ریزی و اجرا می شوند مشارکت دارند.
وی همچنین به برگزاری مسابقه قصه گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با محوریت داستان های کهن و بومی که با همکاری اداره کل کتابخانه های گیلان، سازمان بهزیستی استان و گروه فرهنگی گیله قصه و بصورت مجازی در آستانه شب چله، برگزار می شود اشاره کرد و آن را یکی از برنامه های مناسبتی برای نشان دادن ظرفیت این محیط فرهنگی در جذب عموم مردم عنوان کرد..
پریسا کرمی اقدامات انجام شده در طول سالهای اخیر در این شهرستان را بسیار خوب و منشاء تحولات بسیار مثبتی در حوزه فرهنگی برشمرد و یاداور شد: با توجه به همین ظرفیت های ویژه، توسعه کتابخانه های شهرستان آستارا همچنان در دستور کار مجموعه است و یکی از برنامه های ما ایجاد کتابخانه های عمومی سیار در این شهرستان با کمک مسئولین و خیرین آن منطقه می باشد.
کرمی همچنین با قدردانی از تلاش های آرزو عباس زاده در طول مدت بیش از۳ سال تلاش در مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا از رامش انورزاده، سرپرست جدید این اداره خواست با جدیت و با همکاری و تعامل سازنده با مسئولین شهرستان و استان، نخبگان و کتابداران پرتلاش فعالیت های متنوع و خلاقانه را در جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی به انجام برساند.

صابر: موقعیت فرهنگی شهرستان آستارا از اهمیت خاصی برخوردار است
فرماندار شهرستان آستارا هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه دسترسی به فضای مجازی بدون هر گونه محدودیت می تواند خطرات زیادی برای کودکان و نوجوانان داشته باشد گفت: آشتی این قشر با کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است.
عباس صابر افزود: بالا بردن شاخص ها و ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستانهایی نظیر آستارا به جهت موقعیت فرهنگی آن از اهمیت خاصی برخوردار است و دستگاه های متولی و خیران برای توسعه زیرساخت های کتابخانه ها مشارکت کنند.
صابر با قدردانی از توجه مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه بودن هم افزایی، همکاری و مشارکت فعالانه دستگاه های مختلف امری ناممکن است.
گفتنی است در ادامه این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس از طریق فضای اسکای روم برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش های ۳۷ ماهه آرزو عباس زاده، در مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا، رامش انورزاده به عنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان معرفی شد.
همچنین در این مراسم لوح تقدیر مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عباس صابر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا به مناسبت گرامیداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب به وی اهدا شد.
گفتنی است رامش انورزاده اهل و ساکن شهرستان آستارا بوده و پیش از این مسئولیت کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) این شهرستان را عهده دار بوده است.