آغاز عملیات اجرایی پروژه جابجایی دکل های خطوط انتقال برق
آغاز عملیات اجرایی پروژه جابجایی دکل های خطوط انتقال برق
پروژه جابجایی دکل شماره 53 خط نیروگاه گیلان – سد سپیدرود و دکل شماره 64 خط نیروگاه گیلان – نیروگاه لوشان آغاز شد.

«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: به علت برداشت بی رویه خاک معدن و زمین های مستعد رانش منطقه روستای شمام رستم آباد استان گیلان(جنب معدن سنگ لاشه شمال)  و بررسی های کارشناسی شده، احتمال سقوط پایه شماره ۵۳ خط تک مداره نیروگاه گیلان – سد سپیدرود و پایه شماره ۶۴ خط نیروگاه گیلاننیروگاه لوشان وجود دارد و باید قبل از آغاز هرگونه چالشی برای این خطوط حیاتی، اقدام لازم را انجام داد.
وی افزود: با توجه به حیاتی بودن این خطوط برای صنعت برق کشور و نقش مهم آن در انتقال انرژی به استان های مجاور، عملیات اجرایی پروژه جابجایی بخشی از مسیر خط با احداث ۶ دستگاه برج برای جلوگیری از حوادث قریب الوقوع تعریف و کلید خورد.
داراب زاده گفت: از دستگاه هایی که متولی دادن جواز به معادن یا احداث هر گونه سازه در حریم می باشند انتظار می رود با هماهنگی نسبت به دادن اینگونه مجوزات اقدام کنند تا آسیبی به سرمایه های ملی و بیت المال وارد نشود.
شایان ذکر است که پیمانکار این پروژه شرکت مترا نیرو و مشاور پروژه شرکت مهندسین مشاور مشانیر بوده و اعتبار پروژه ۱۴ میلیارد تومان می باشد که بهره بردار معدن به علت برداشت بی رویه خاک معدن، ملزم به پرداخت خسارت و هزینه می باشد.
گفتنی است که خط نیروگاه گیلان – سد سپیدرود به طول ۵۸/۵ کیلومتر با ۱۳۲ پایه در سال ۱۳۶۰ و خط نیروگاه گیلان – نیروگاه لوشان به طول ۷۳/۷۱ کیلومتر با ۱۸۹ پایه در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسیده است.

  • منبع خبر : برق منطقه ای گیلان