منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد کشاورزی ایجاد می شود
منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد کشاورزی ایجاد می شود
استاندار گیلان، به تصویب سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه اشاره و تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد کشاورزی و اولویت کشت گلخانه‌ای و احداث صنایع تبدیلی ایجاد می‌شود.

ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان، به تلاش‌های صورت گرفته در جهت رعایت عدالت و انصاف در توزیع اعتبارات ابلاغی مطابق با شاخص ها اشاره کرد و افزود: ۲۰۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات حوزه راه روستایی گیلان نیز بر همین مبنا توزیع شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد استانداری‌ها، شوراهای برنامه‌ریزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری توزیع اعتبارات حوزه راه روستایی به استان‌ها در سال گذشته، گفت: براین اساس نقش‌آفرینی شوراهای برنامه‌ریزی در سال‌جاری برای این حوزه مضاعف شد و انتظار می‌رود شاهد تقویت اعتبارات این بخش نیز باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تلاش دولت و مجلس اعتبارات امسال زودتر از سال‌های گذشته ابلاغ و توزیع شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در انجام روند مبادله موافقت نامه‌ها تسریع کنند.

وی به شرایط اقلیمی و جغرافیایی گیلان و لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید و تصریح کرد: در صورت عدم انجام مبادله موافقت نامه توسط دستگاه‌ها در موعد مقرر، اقدام به جابجایی اعتبارات بین دستگاهی در همان فصل صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به توجه دولت و مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ به آبادانی روستاها و توسعه شاخص‌های رفاهی به ویژه آب، راه و زیرساخت‌های دیگر با تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی در سال های اخیر از صندوق توسعه ملی با اذن رهبر معظم انقلاب به حوزه آب و فاضلاب اختصاص پیدا کرده که امیدواریم با توزیع ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبارات این فصل در گیلان شاهد تسریع در روند پروژه‌ها باشیم.

وی به تصویب سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه اشاره و بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف تاکید و تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد کشاورزی و اولویت کشت گلخانه‌ای و احداث صنایع تبدیلی ایجاد می‌شود که تلفیق کشاورزی و گردشگری زمینه‌ساز توسعه اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی است.

زارع همچنین لزوم توجه و همراهی دستگاه‌های اجرایی در استفاده از ظرفیت‌های موجود با نگاه صرفه‌جویی منابع در ایجاد و راه‌اندازی ادارات در شهرستان جدیدالتاسیس خمام و بخش‌های جدید تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فسادستیزی به عنوان محور برنامه‌های رئیس‌جمهوری و دولت سیزدهم بدون توسعه دولت الکترونیک و شفاف‌سازی امکان‌پذیر نیست، گفت: باید بیش از گذشته در جهت کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات و ترددها و تسهیل امور آنان، دولت الکترونیک توسعه یابد.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در هفته بزرگداشت دولت، اظهار کرد: با اقدامات موثر نهادها و دستگاه‌های دولتی استان و نیز بخش فعال و پرتلاش خصوصی، گوشه‌ای از ثمرات تلاش‌های آنان‌ طی هفته دولت در قالب افتتاح پروژه‌های مختلف تقدیم مردم گرانقدر شد.

وی با قدردانی از همراهی و حسن توجه نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در اعتماد و رای قاطع به وزرای پیشنهادی دولت، گفت: فرصت خدمت برای وزرای کابینه نه فقط برای توسعه استان بلکه برای ساختن ایرانی قوی و سربلند بسیار ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در گیلان به امیدواری ایجاد شده در مردم نسبت به برنامه‌های خوب و شایسته رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: در گیلان نیز باید به نحوی شایسته در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی دولت مردمی و در جهت گره‌گشایی از مشکلات و جلب رضایتمندی و تکریم مردم تلاش مضاعف کنیم.

وی حضور در بین مردم و بازدیدهای میدانی را متناسب با شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

زارع، حفظ وحدت، انسجام، همدلی و بهره‌گیری از همراهی و مشارکت مردم را همچنان گفتمان اصلی مورد توجه خود عنوان و اضافه کرد: این موضوعات از مهمترین نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور و نخستین دیدار با هیئت دولت بوده که باید همچنان سرلوحه امور خدمتگزاران مردم شریف و نجیب گیلان باشد.

  • منبع خبر : ایسنا