۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز؛ محدودیت‌های شغلی تشدید می‌شود
۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز؛ محدودیت‌های شغلی تشدید می‌شود
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرمز شدن ۱۳ شهرستان در گیلان خبر داد و گفت: محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی تشدید می‌شود.

آبتین حیدرزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران از قرمز شدن ۱۳ شهرستان گیلان خبر داد و اظهار داشت: با قرمز شدن بخش عمده‌ای از شهرستان‌های گیلان مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پس از تعطیلی دو هفته‌ای تصمیم‌گیری برای ادامه تعطیلی‌ها برعهده ستاد مقابله با کرونا استان است که براساس وضعیت شهرستان اعمال محدودیت کند همچنین در شهرستان‌های نارنجی این محدودیت‌ها برای مشاغل گروه ۳ و ۴ اعمال می‌شود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه گروه ۴ شامل مراکز تفریحی است افزود: مشاغل گروه یک با کاهش تعداد کارمندان و پرسنل به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شامل مراکزی مانند بیمارستان، مخابرات، تعمیرگاه و فروشندگان لوازم یدکی که نیاز ضروری در آن‌ها وجود دارد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: مشاغل گروه ۲ شامل پاساژها، مغازه‌ها و فروشندگان لوازم و خدمات غیر ضروری هستند و مشاغل گروه ۳ شامل آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، قلیان سراها وچایخانه‌ها است که در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه در حیطه عبور و مرور پلیس راهور اعمال محدودیت‌های لازم را انجام داده و با متخلفان برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: درباره اصناف نیز اداره اصناف، بهداشت و اماکن ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند و برخورد شامل جریمه‌های مالی و پلمپ است.

حیدرزاده از آخرین آمار کرونا در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش‌از ۶۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۱۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند که این آمار بی‌سابقه است و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بیمارستان‌ها بستری هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم