خرید دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه ای به صورت اقساطی و غیرحضوری امکان پذیر است
خرید دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه ای به صورت اقساطی و غیرحضوری امکان پذیر است
بیمه شدگان تامین اجتماعی از طریق سامانه خدمات غیر حضوری این سازمان میتوانند نسبت به خرید دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه ای اقدام نمایند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، تمامی بیمه شدگانی که دارای کارت پایان خدمت هوشمند و حداقل دارای دو سال سابقه بیمه پردازی نزد این سازمان و ارتباط بیمه ای در زمان درخواست باشند میتوانند بدون مراجعه به شعب ، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و با ورود به منوی بیمه شدگان ، بخش امور بیمه شدگان ، قسمت محاسبه خرید خدمت سربازی نسبت با ثبت اطلاعات بر اساس کارت پایان خدمت خود و انجام مراحل محاسبه حق بیمه ، انتخاب یکی از گزینه های پرداخت نقدی یا اقساطی و عملیات پرداخت در قالب اینترنتی اقدام نمایند .

اطلاعات وارد شده به صورت سیستمی و از طریق واکشی داده ها با لینک به سامانه سازمان نظام وظیفه استعلام و بررسی و پس از تایید مراحل بعدی انجام میگیرد .

امکان پرداخت حق بیمه مربوطه تا حداکثر ۱۲ قسط برای متقاضیان وجود داشته و تنها تفاوت آن با پرداخت نقدی در ثبت سوابق مذکور میباشد بگونه ای که پرداخت نقدی منجر به نشستن آنی سوابق در سیستم در مدتی کوتاه و قابلیت مشاهده خواهد بود ولی در پرداخت اقساطی ، این امر پس از پرداخت آخرین قسط محقق میگردد .

شایان ذکر است افرادی که بالای ۵۰ سال سن داشته و یا کارت پایان خدمت آنها غیرهوشمند است و یا خدمت نظام وظیفه را در چند بازه زمانی انجام داده اند برای خرید سوابق دوران سربازی نیازمند مراجعه برای اقدامات اولیه به شعب میباشند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان