وسایل سرمایشی اولویت مدیریت مصرف برق است
وسایل سرمایشی اولویت مدیریت مصرف برق است
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان، با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ مگاوات از مصرف برق استان گیلان مربوط به وسایل سرمایشی است، عنوان کرد: اولویت، استفاده بهینه از انرژی برق و مدیریت مصرف برق باید وسایل سرمایشی و کولرها باشند.

بهمن داراب زاده در جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیر عامل استان گیلان، اظهار کرد: اگرچه در شروع فصل تابستان و ماه های گرم سال با افزایش و رشد مصرف انرژی برق مواجه هستیم، اما سال جاری از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که در فروردین ماه سال جاری افزایش دما در کشور و استان رخ داده و ما شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان گیلان بودیم.

وی افزود: بارش کم و خشکسالی به همراه رشد مصرف برق و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر گرم تر شدن امسال نسبت به سال قبل و افزایش دو درجه ای دما در سال جاری، شرایط ویژه ای را برای صنعت برق رقم زده است و باید بیشتر از سال گذشته با استفاده بهینه از انرژی برق، استفاده همگانی از این نعمت برق را فراهم سازیم.

داراب زاده گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که بخشی از این فرایند به صورت الکترونیکی انجام می شود، تامین انرژی برق و مدیریت مصرف انرژی برق از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به برداشت زودهنگام آب از چاه های کشاورزی، تصریح کرد: وقوع این پدیده، تاییدکننده کم آبی، خشکسالی و شرایط حاد پیش رو است. این شرایط به همراه مراکز غیرمجاز رمزارز که به طور غیرقانونی از انرژی برق به میزان بالایی استفاده می کنند انسجام و پیگیری مستمر و بسیج همگانی در برنامه های مدیریت مصرف برق را می طلبد و باید با مصرف منطقی، هوشمندانه و مناسب انرژی برق، دست در دست هم دهیم تا پیک بار سال جاری را به مانند سال های گذشته با موفقیت سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ مگاوات از مصرف برق استان گیلان مربوط به وسایل سرمایشی است، عنوان کرد: دانستن این موضوع به ما کمک می کند روی این امر تمرکز کرده و استفاده بهینه از کولرها را مد نظر قرار دهیم. در واقع اولویت، استفاده بهینه از انرژی برق و مدیریت مصرف برق باید وسایل سرمایشی و کولرها باشند؛ هرچند که مدیریت مصرف انرژی برق در بخش های دیگر نیز مهم بوده و باید به طور جد مد نظر قرار بگیرد.

داراب زاده ادامه داد: اتفاق خوبی در این حوزه به وجود آمده و و آن مکلف شدن دستگاه های اجرایی است که باید حداقل ۵۰ درصد از مصارف خودشات نسبت به سال قبل را کاهش دهند. بنابراین همه باید در این امر کمک کنند و از مردم شریف نیز انتظار داریم در کنار مسئولین و خادمان خود، به استفاده بهینه از انرژی برق، توجه مضاعف داشته باشند تا بتوانیم تابستان خوب و خاطره انگیزی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان، با زیربنایی، حیاتی و ضروری دانستن حوزه انرژی و آب، گفت: انتظار می رود اعضای کارگروه اهتمام ویژه ای در مکاتبات، گزارشات و مصوبات کارگروه داشته باشند تا تاخیر و مشکلی در اجرای مصوبات کارگروه پیش نیاید. به منظور تسریع در اجرای مصوبات کارگروه، دستگاه های اجرایی به طور ثابت یک نفر را که تصمیم گیر و تام الاختیار باشد به عنوان عضو کارگروه معرفی کنند تا این افراد با اشرافیت بیشتر مصوبات کارگروه را دنبال و در اسرع وقت اجرایی کنند.

محمدعلی ویشکایی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان نیز، عنوان کرد: شرایط حساس انتخابات بزرگ پیش رو به همراه رضایت بخش نبودن میزان بارش ها، چالش بزرگی را برای صنعت برق به وجود آورده که امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی بتوانیم از این شرایط خاص عبور کنیم.

وی با اعلام رضایت از کارگروه انرژی و آب پدافند غیر عامل استان، به خاطر برگزاری مستمر جلسات و پیگیری خوب مصوبات، گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل رونمایی شده است و انتظار داریم تا کارگروه به صورت ویژه به آن بپردازد. در زمینه اجرای رزمایش ها نیز امیدواریم با توجه به فرایند طولانی اجرای یک رزمایش، پیشاپیش سناریوهای مورد نیاز تعریف و اعلام شوند تا در اجرای رزمایش ها به مشکلی برنخوریم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با اشاره به توانمندی بالای مدیریت شرکت برق گیلان، خاطرنشان کرد: با رونمایی طرح جامع پدافند غیر عامل، باید برنامه و فعالیت ها بر اساس این طرح باشد، اما مهمترین موضوع، موضوع اتمام طرح های نیمه تمام در اسرع وقت است که باید اهتمام ویژه ای به آن شود.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا