مجلس به‌دنبال تعیین‌تکلیف فوری وضعیت استخدام کادر درمان است
مجلس به‌دنبال تعیین‌تکلیف فوری وضعیت استخدام کادر درمان است
در بحث صدور مجوزهای کسب و کار از گذشته قوانینی وجود داشته و یک بازه زمانی برای این فرآیند مشخص شده که دستگاه‌های مرتبط در حوزه صدور مجوز باید پایبند این قوانین باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس به‌دنبال ساماندهی هرچه زودتر وضعیت استخدام کادر درمان است.

جبار کوچکی‌نژاد درباره حمایت‌های مجلس از کادر درمان با بیان اینکه کادر درمان افراد زحمت‌کشی هستند که باید جایگاه،عنوان و حقوقشان مشخص شود عنوان کرد: براساس فرمان مقام معظم رهبری و اعلام دولت ساماندهی وضعیت استخدام کادر درمان و تبدیل وضعیت آن‌ها باید انجام می‌شد که تاکنون این اقدام انجام نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: قطعاً مجلس به این حوزه ورود پیدا می‌کند البته اکنون طرحی برای تبدیل وضعیت کادر درمان و حمایت از آن‌ها در نظر گرفته شده و به دنبال ساماندهی هرچه زودتر این حوزه هستیم.

کوچکی‌نژاد درباره افزایش حقوق سربازان نیز افزود: اکثر سربازان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و برخی متأهل بوده و دریافتی‌های سربازی برای آن‌ها کفایت نمی‌کند همچنین برخی از سربازان از منزل تا محل سربازی راه طولانی را طی می‌کنند و با وجود گرانی‌ها برای ایاب و ذهاب نیز دچار مشکل هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ابراز داشت: مجلس در این راستا پیگیری‌های لازم را داشته و حقوق سربازان افزایش پیدا کرده و تلاش ما بر این است که حقوق سربازان مانند حقوق کارمندان اجتناب‌ناپذیر بوده و دولت ملزم به پرداخت آن شود.

نماینده مردم رشت در مجلس در مورد طولانی بودن زمان راه‌اندازی کسب و کار گفت: در بحث صدور مجوزهای کسب و کار از گذشته قوانینی وجود داشته و یک بازه زمانی برای این فرآیند مشخص شده که دستگاه‌های مرتبط در حوزه صدور مجوز باید پایبند این قوانین باشند.

وی تصریح کرد: اگر قوانین این حوزه به درستی اجرا شود زمان راه‌اندازی کسب و کار و بروکراسی‌های اداری انقدر طولانی نمی‌شود و مردم می‌توانند در مدت زمان کمی و به راحتی در حوزه صدور مجوز به خواسته خود برسند لذا دستگاه‌های مرتبط باید در اسرع وقت پاسخگوی مردم باشند.