هم افزایی بین بخشی برای ارایه خدمات ارزنده به سالمندان افزایش می یابد
هم افزایی بین بخشی برای ارایه خدمات ارزنده به سالمندان افزایش می یابد
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین بخشی دستگاه های اداری برای ارایه خدمات ارزنده به سالمندان، افزود: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان که کلانشهر نیز است، باید به عنوان شهر شاخص در اجرای استاندارادهای مناسب سازی معلولین و سالمندان پیشگام و پیشتاز باشد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری صبح (پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲) در جلسه شورای جامع عمرانی شهرستان با اشاره به لزوم بهرمندی تمامی افراد جامعه از حقوق شهروندی خود، اظهار کرد: طبق حقوق شهروندی بایستی دسترسی به امکانات عمومی ‌برای کلیه شهروندان فراهم و شانیت و شخصیت اجتماعی آنها حفظ شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به فراهم کردن ظرفیت‌های اجتماعی جهت بهره بردن سالمندان، افزود: امروز ما در قبال تک تک سالمندان دارای یک وظیفه مهم هستیم و روزی هم خودمان به سنین سالمندی می‌رسیم و در آن زمان نمی‌توانیم از عملکرد خود در دوران مسئولیت‌مان انتقاد کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین بخشی دستگاه های اداری برای ارایه خدمات ارزنده به سالمندان، افزود: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان که کلانشهر نیز است، باید به عنوان شهر شاخص در اجرای استاندارادهای مناسب سازی معلولین و سالمندان پیشگام و پیشتاز باشد.

عاشوری نظارت دقیق شهرداری ها و نظام مهندسی در رعایت موارد منطبق بر اصول مناسب سازی بناها برای استفاده سالمندان را امری مهم توصیف و اظهار داشت: ایمن‌سازی و مناسب سازی معابر شهری، مراقبت از سلامت بدنی و روحی سالمندان، ارائه خدمات توانبخشی و کاردرمانی و انجام مراقبت های بهداشتی از جمله موارد مهم در برخورد با مسئله سالمندی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت قانونمند و قاطع بر تغییر کاربری ها و ساخت و سازها در محدوده شهرها و روستاها، خاطر نشان کرد: دهیاران موظف هستند در بحث ساخت و سازها در محدوده طرح هادی و خارج از آن نظارت داشته باشند و اگر دهیاری‌ها یا شهرداران ما تخلفی کنند و یا شوراهایی که منشا اثر تخلف شوند، عملکرد آنان در هیات تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد و بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه امسال تعداد ۳۸۳ پرونده در خصوص تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده روستایی شهرستان تشکیل شده که از این تعداد ۲۱ رای منجر به تخریب  و ۹۴ رای جریمه در کمیسیون ماده ۹۹ صادر شده است، افزود: همچنین تعداد ۴۹۴۰ پرونده در خصوص تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه شهری شهرستان رشت تشکیل شده که از این تعداد ۱۲۷۱ رای منجر به تخریب  و ۱۲۹۷ رای منجر به جریمه در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است.

وی افزود: این که پس از ساخت و ساز واحد مسکونی را تخریب کنیم افتخار نیست بلکه هنر این است که با نظارت‌های دقیق و میدانی نگذاریم پروژه به مرحله تخریب برسد؛ باید با نظارت عالیه اجازه ندهیم اقتصاد منطقه و زندگی مردم با چالش مواجه شود.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت