پیشتازی بانوان گیلانی در عرصه های تولید و اقتصاد
پیشتازی بانوان گیلانی در عرصه های تولید و اقتصاد
فرهاد دلق پوش در نشست استاندار گیلان با جمعی از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گفت: بخش بزرگی از کار سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب کارگروه ها و تکالیف؛ ایجاد بستر کار و فضای لازم برای توسعه اقتصادی، اشتغال و تولید در استان است.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش در نشست استاندار گیلان با جمعی از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گفت: بخش بزرگی از کار سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب کارگروه ها و تکالیف؛ ایجاد بستر کار و فضای لازم برای توسعه اقتصادی، اشتغال و تولید در استان است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت پر رنگ بانوان در بخش های مختلف تولید، معدن و تجارت اظهار داشت: از ۱۳ هزار و ۳۹۸ بافنده فرش در گیلان یک هزار و ۲۳۶ نفر معادل ۹۸ درصد آن را بانوان تشکیل می دهند؛ ضمن آنکه از حدود سه هزار واحد صنعتی در استان بخش عمده ای از شاغلان آنان را زنان تشکیل می دهند و در این میان ۱۱ بانوی کار آفرین در حوزه تولید و صنعت فعالیت دارند.

دکتر دلق پوش افزود: همچنین در حوزه بهره برداری از معادن، مهندسی معدن و زمین شناسی و مسئول فنی؛ بانوان حضوری فعال دارند.

وی با بیان اینکه از ۷۱ فروشگاه بزرگ، مدیر ۱۱ فروشگاه و پنج شرکت پخش در گیلان، بانوان هستند، تصریح کرد: از ۱۱۷ هزار واحد صنفی در استان نیز پروانه کسب ۲۳ هزار و ۴۱۶ واحد به نام بانوان است و ۱۱۲ بانوی بازرگان داریم که ۳۷ نفر دارای کارت حقیقی و ۷۵ نفر دارای کارت حقوقی هستند.

دلق پوش اظهار داشت: بانوان نقش ممتاز و بی بدیلی در حوزه توسعه اقتصادی و اشتغال استان و پشتکار بسیار خوبی دارند و از جمله ظرفیت های مهم استان است و باید توجه ویژه به این بخش به عنوان سرمایه انسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به کارآفرینان و سرمایه گذاران و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در استان گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز پژوهش های مجلس؛ استان های گیلان و تهران وضعیت مطلوبی از لحاظ امنیت سرمایه گذاری در کشور ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در این میان دولت و نماینده های عالی دولت در استان حمایت های خوبی از مقوله های کار آفرینی، سرمایه گذاری و سرمایه گذاران داشته اند و فراهم کردن شرایط برای فعالیت های اقتصادی و و احدهای تولیدی امیدوار کننده است.