میانگین جمعیت باسوادی استان گیلان ۹۸ درصد است
میانگین جمعیت باسوادی استان گیلان ۹۸ درصد است
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شهرستان‌های بندرانزلی، رشت و لاهیجان دارای بیشترین جمعیت باسوادی در رده سنی ۴۹-۱۰ سال هستند.

محمد رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاسیس نهضت سوادآموزی از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۸ بوده است و امروزه همگان شاهد تجلی برکات آن در جامعه هستند.

وی افزود: حوزه سوادآموزی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است و همه بخش‌ها باید در کنار معاونت سوادآموزی به ریشه کنی معظل بی سوادی بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه میانگین جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (۴۹-۱۰ سال)۹۸ درصد است درباره وضعیت باسوادی شهرستان‌ها در سال گذشته گفت: بر اساس داده‌های سازمان نهضت سوادآموزی، شهرستان‌های بندرانزلی با ۹۹ درصد، رشت با ۹۸.۵ درصد و لاهیجان با ۹۸.۳ درصد بیشترین جمعیت با سوادی در گروه سنی هدف (۴۹-۱۰ سال) را دارا هستند.

رحمتی درباره جذب اولیای بی سواد بیان کرد: از مدارک اصلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، اخذ مدرک تحصیلی اولیا است و مدیران موظف به دریافت آن هستند.

وی درمورد استفاده از برنامه شاد در حوزه سوادآموزی گفت: با توجه به سهولت استفاده از برنامه شاد و ظرفیت بالای این نرم افزار، امیدواریم سازمان نهضت سوادآموزی بسترهای لازم را برای استفاده آموزش دهندگان و سوادآموزان از این برنامه مهیا نمایند.

سیروس محمدی، معاون سوادآموزی استان نیز در این جلسه گفت: حجم ابلاغی استان در سال گذشته ۸۲۴۳ نفر در مجموع دوره‌های سوادآموزی بود که ۹۴ درصد تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: برای سال‌جاری حجم ابلاغی ۷۲۰۰ نفر در مجموع دوره‌ها اعلام کرده‌اند که در دوره‌های سوادآموزی ۲۲۰۰ نفر، انتقال ۲۵۰۰ و تحکیم ۲۲۰۰ نفر تعیین شده است.

محمدی درباره برنامه‌های آموزشی حوزه سوادآموزی در شرایط موجود گفت: خوشبختانه حدنصاب ثبت‌نام برای هر کلاس در دوره‌های سوادآموزی بیشتر از ۱۰ نفر نبوده و سوادآموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در کلاس‌ها حضور یابند؛ با این حال در صورت نیاز از روش‌های مجازی و تلفیقی نیز در این حوزه استفاده خواهد شد.

رشتستان

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا