مقاوم سازی ۶۳ درصدی مسکن روستایی در رودبار
مقاوم سازی ۶۳ درصدی مسکن روستایی در رودبار
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از مقاوم سازی 63 درصدی مسکن روستایی در رودبار خبر داد و گفت: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در گیلان 6 درصد بالاتر از کشور است

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، حامد دائمی در حاشیه سفر به شهرستان رودبار اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان اختصاص یافته است.

وی میانگین اجرای این طرح در روستاهای کشور را ۵۳ درصد اعلام کرد و افزود: استان گیلان با اجرای موفق این طرح توانسته است ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری فعالیت داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به ۷۵۴۳ واحد مسکونی مقاوم در ۱۶۰ روستای دارای سکنه شهرستان رودبار ادامه داد: درصد واحدهای مقاوم شهرستان ۶۳ درصد است. دائمی با بیان اینکه سهمیه شهرستان در تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی طرح ویژه مسکن روستایی ۱۵۸ واحد است،اضافه کرد: در طول دو سال گذشته، طرح هادی در ۵۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: امروزه طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با اعتباری حدود ۲۸۲ میلیارد ریال در ۳۳ روستای شهرستان رودبار طرح هادی اجرا شده است، گفت: از ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ۱۲۵ روستا دارای طرح هادی است و جهت تهیه طرح هادی ۳ روستا و همچنین بازنگری طرح هادی ۳ روستا دیگر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان