مقاوم‌سازی ۵۹ درصدی مسکن در گیلان
مقاوم‌سازی ۵۹ درصدی مسکن در گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه, میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور 53 درصد است, گفت: این شاخص در استان با 59 درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش پایگاخ خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با تشکر از همکاری مطلوب بانک صادرات استان در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات به روستائیان با اشاره به این موضوع که میانگین جمعیت متوسط روستا در گیلان همواره از متوسط کشور بالاتر است، اظهار کرد: بنیاد مسکن گیلان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه، میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور ۵۳ درصد است، افزود: این شاخص در استان با ۵۹ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه این بنیاد در سال‌های گذشته با تلاش و همت کارکنان خود و البته با همکاری بانک صادرات توانسته تغییرات زیادی در چهره روستاها و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ایجاد کند، گفت: در تلاشیم تا در حوادثی چون زلزله شاهد جان باختن هم‌وطنان و خسارت‌های سنگین در مناطق روستایی نباشیم.

به گفته دائمی، سهمیه بانک صادرات در اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ بوده که به یک هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان بوده است.

وی به پرداخت تسهیلات در راستای تفاهم‌نامه احداث ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی اشاره کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به متقاضیان در این تفاهم‌نامه در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و دو تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی است.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان