فرماندار رشت خواستار توجه جدی مسئولین به ترویج کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها شد.
فرماندار رشت خواستار توجه جدی مسئولین به ترویج کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها شد.
مهندس علی فتح اللهی: مشارکت دانشجویان همواره در ورود به مسائل و امور مختلف جامعه قابل توجه بوده که این امر می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای کشور عزیزمان باشد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی در جلسه  کمیسیون دانشجویی شهرستان رشت با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های بشری در سراسر دنیا را تحت الشعاع خود قرار داده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه کلیه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر این موضوع دچار اختلال شده اند، باید به دنبال راهکاری باشیم که بتوان مباحث تامین سلامتی را به صورت موازی با مباحث و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مدیریت کرد.

فرماندار شهرستان رشت مدارس و دانشگاه ها را با وجود شور و هیاهوی دانش آموزان و فعالیت های دانشجویی دارای معنا خواند و تصریح کرد: دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و کانون آگاهی بخشی جامعه، می تواند انسان های فرهیخته ای را وارد عرصه کار و فعالیت کند و باید شرایطی فراهم شود که بتوان آن پویایی و طراوت را مجددا به اماکن آموزشی برگرداند.

مقام عالی دولت در مرکز استان در ادامه افزود: نگاه آماری به تعداد دانشجویان و مقایسه کیفیت و کمیت آموزش در دو برهه زمانی قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد که سطح فکری و علمی جوانان، به نسبت سال های پیش از انقلاب بسیار ارتقاء یافته است.

  وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مغفول واقع شوند، بیان کرد: این مهم می تواند از طریق برنامه ریزی های مدون و اجرای دقیق آنها به خصوص در حوزه های دانشگاهی قابل دستیابی باشد و در این راه می توان از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره جست.

مهندس فتح اللهی برنامه ریزی در قالب فضاهای آموزشی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: باید ضمن توجه به توسعه زیرساختی دانشگاه ها، فضایی ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، اندیشه ها و تفکرات خود را با راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی بیان کنند.