عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی گیلان تشریح شد
عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی گیلان تشریح شد
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان با حضور در برنامه رادیویی دریچه مرکز گیلان، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و هفتمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی به فعالان این عرصه ، عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی گیلان را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دکتر پیمان اسدی- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث فوریت های پزشکی استان گیلان با حضور در برنامه رادیویی دریچه ، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و هفتمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی به فعالان این عرصه ، با اشاره به تاریخچه تاسیس اورژانس در ایران و گیلان ، اظهار داشت : در حال حاضر اورژانس پیش بیمارستانی گیلان با افزایش ۴ پایگاه در سال جاری، مجهز به ۷۸ پایگاه ،۳۲ پایگاه شهری و ۴۶ پایگاه جاده ای می باشد.
وی  ادامه داد:  کارکنان  شاغل در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط  بوده  و در کل استان ، مشغول به امداد رسانی  می باشند.
دکتر اسدی با اشاره به تعداد آمبولانس های موجود در سطح استان ، تصریح کرد :  یکصد دستگاه آمبولانس در سطح استان در چرخه ی امدادرسانی فعال بوده و با پیگیری های سازمان اورژانس کشور، به زودی به تعداد آمبولانس های کشور و گیلان نیز افزوده خواهد شد.
وی  همچنین با اشاره به تجمیع مرکز ارتباطات در مرکز استان گیلان ، اظهار داشت : مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی گیلان  با کمک سیستم اتوماسیون عملیاتی می‌تواند نزدیک ترین آمبولانس را به محل حادثه ، اعزام نماید .
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان ، تصریح کرد:  بالگرد اورژانس هوایی گیلان Bell 212 بوده که با پنج خدمه پروازی در فرودگاه سردار جنگل رشت مستقر است  و آماده امدادرسانی در موارد خاص می باشد.
دکتر اسدی در ادامه  با اشاره به اعزام ۱۱ تیم اورژانس گیلان به مرز خسروی ، گفت:  تیم های مذکور به همراه ۸ دستگاه آمبولانس، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتور لانس  از تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال جاری  در مرز خسروی مستقر شده اند و تا کنون به بیش از دو هزار و ۶۵۷ تن  از زوار اربعین حسینی، خدمات امدادرسانی ارائه  کرده اند.
وی همچنین با اشاره به افزایش ۷/۵ درصدی تماس های تلفنی با اورژانس۱۱۵ ،  گفت : از ابتدای سال جاری  تا کنون، مرکز ارتباطات اورژانس، به ۲۷۰ هزار تماس تلفنی  برقرار شده،  پاسخ داده است که متاسفانه از این تعداد ، شش هزار و ۵۲۳ مورد مزاحمت های تلفنی بوده  که اورژانس  در حال پیگیری آن می باشد.
دکتر اسدی با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۵ هزار و ۸۲۴ ماموریت اورژانسی در کل استان انجام پذیرفته است، یادآورشد: درطی مدت مذکور، ۲۲ تن  توسط نیروهای اورژانس احیای قلبی ریوی شدند و به زندگی بازگشتند.
وی در پایان ابراز خرسندی کرد ؛  با تدابیر صحیح صورت گرفته ، خوشبختانه  تعداد ماموریت‌های مربوط به کووید ، کاهش چشم گیری داشته است.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان