طرح مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رشت و ارائه راهکارهای اجرایی در جلسه مشترک شهرداری ، شورای اسلامی شهر رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان
طرح مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رشت و ارائه راهکارهای اجرایی در جلسه مشترک شهرداری ، شورای اسلامی شهر رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان
روز پنج شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ جلسه مشترکی با حضور مجموعه مدیران شهری با ریاست دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت : جایگاه خطیر حرفه پزشکی بر همگان آشکار است و بخصوص پس از همه گیری بیماری کوید اهمیت این حرفه مقدس در افکار عمومی جایگاهی والاتر یافت.
 یزدانی گفت: بخش مدیریت شهر بنا به وظایف و اعتقادات شغلی و انسانی حمایت از حوزه بهداشت و درمان شهر و تامین سلامت شهروندان را در اولویت امور میداند.
یزدانی ضمن ادای احترام به کلیه شاغلان بخش درمانی استان و شهر رشت گفت :  توصیه شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی این است که حتما قبل از شروع عملیات عمرانی در بیمارستانها و مراکز درمانی، مجوزهای لازم را از شهرداری اخذ نمایند تا موارد قانونی دست و پا گیر نشود و اجرای عملیات عمرانی بدون مشکل پیش برود.
وی تصریح کرد : مساعدت در صدور مجوزهای عمرانی برای بخشهای درمانی شهر در دستور کار شهرداری قرار میگیرد.
یزدانی در بحث تجمیع اسناد مجتمع پزشکی الزهرای رشت نیز گفت : مساعدت لازم در این امر  انجام خواهد گرفت تا اسناد بیمارستان الزهرا انتقال یافته و به ثبت قانونی برسد.
وی گفت: شهرداری در طرحهای تفضیلی و ضوابط تکمیلی آیتم هایی دارد که طی آن بتوان با تسهیلات و طرحهای تشویقی بحث مرمت ساختمانهای درمانی را اجرا نمود.
وی گفت: در خصوص بازسازی و مرمتهای قابل اجرا در بیمارستانهای رازی و شفا پروانه احداث قابل صدور و همکاریهای لازم اجرایی میشود.
رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد :  حرفه پزشکی بسیار مقدس است و در احادیث و روایات بر جا مانده از پیامبر مکرم اسلام نیز بر اهمیت سلامت و نجات بیماران تاکید فراوانی شده است.
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه  اهمیت حرفه‌ پزشکی و بخش بهداشت و درمان پس از شیوع ویروس کرونا برلی همگان بیشتر نمود پیدا کرد افزود: در ایام کرونا شاهد بودیم که پزشکان و کادر پُر تلاش درمان چگونه ایثارگرانه در خط مقدم درمان برای نجات جان هموطنان به فعالیت شبانه روزی مشغول بودند و حتی تعدادی از این عزیزان نیز در این راه مقدس به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.
وی با تاکید بر اینکه  مجموعه ادارات خدمت رسان شهر رشت گروهی واحد هستند که با هدف اعتلای شهر و تامین رضایت و سلامت شهروندان تلاش می کنند بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری، حمایت همه جانبه خود را از بخش بهداشت و درمان، اعم از صدور مجوزات لازم و همکاری در عملیات نوسازی و عمرانی مراکز درمانی  اعلام می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت،  تامین بهداشت و سلامت شهر را از وظایف ذاتی مدیریت شهری دانست و افزود :مجموعه شورا و شهرداری رشت در سنوات گذشته نیز از این حمایت ها غافل نبوده و در سنوات اخیر نیز در نوسازی بیمارستان پورسینا و …حداکثر همکاری  را بعمل آورد.
کارگرنیا با بیان اینکه متاسفانه شهر رشت و استان گیلان  در بخش درمان دچار نارسایی هایی است تصریح کرد: رشت در بخش تجهیزات درمانی و بازسازی ساختمانها نیازمند تقویت است و باید تلاش کنیم مانند برخی از استانهای کشور،  با جذب اعتبارات ملی و تامین تجهیزات و سخت افزارهای  پزشکی کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان شهر را برطرف  نماییم.
نادر حسینی عضو شورای اسلامی نیز در این جلسه به این مطلب اشاره داشت : با توجه به اینکه تجمع ساختمانهای پزشکی در بخشهایی از شهر مانند خیابان حاجی آباد و خیابان نواب سبب ایجاد ترافیکهای فراوان شده است، شایسته است شهرکی مخصوص پزشکان در قسمتی از حومه شهر ایجاد گردد تا هم پزشکان در فضای آرامتری  به درمان مشغول شوند و هم شهروندان علاوه بر دغدغه بیماری دچار معضل ترافیک و کمبود پارکینگ نشوند.
سید شمس شفیعی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن اظهار این مطلب که پس از مصوبه ای در سنوات گذشته که اجازه کاربری پزشکی به ساختمانهای مسکونی را به پزشکان شهر داده بود گفت : متاسفانه شاهد بیشترین حجم ترافیک در معابری هستیم که تجمع پزشکان در آن منطقه زیاد است و لذا باید شرایطی فراهم شود که در کنار هر ساختمان پزشکی یک پارکینگ عمومی  موجود باشد و یا به هر نحو ممکن ترافیکهای مربوط به مراکز پزشکی حل شود.
وی در خصوص بحث واگذاری سند مالکیت به مراکز بیمارستانی شهر گفت : در سالیان پیشین و در بدو تشکیل بلدیه، زمینهایی که مدارس و بیمارستانها در آن بنا میشد متعلق به شهرداری بوده و انتقال سند وجود نداشته است.
شفیعی اشاره داشت : این مشکل  سال گذشته تا حدودی با آموزش و پرورش حل شد و یازده مدرسه به نام آموزش و پرورش استان به ثبت رسید.
 وی اشاره داشت : پیشنهاد بخش مدیریت شهر به دانشگاه علوم پزشکی این است که یک نماینده یا یک کمیته از سوی دانشگاه علوم پزشکی به شورای شهر معرفی شود تا با برگزاری جلسات، هم تعامل بین دانشگاه با شورا و شهرداری حفظ گردد و هم در انتقال اسناد مراکز درمانی تمهیدات لازم صورت گیرد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت