شستشو و لایروبی ۱۵۱ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای گیلان
شستشو و لایروبی ۱۵۱ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای گیلان
به منظور پاكسازي شبكه و كنترل پس زدگي فاضلاب، 151 کيلومتر از شبكه جمع آوري فاضلاب در شهرهاي استان گیلان طي شش ماهه نخست سال جاري شستشو و لايروبي شد.

به گزارش رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ علیرضا غیاثی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت امروز با اعلام این خبر گفت: با هدف حفظ بهداشت، کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، شستشوی شبکه های جمع آوری فاضلاب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد که بر اساس برنامه زمان بندی شده نسبت به اجرای آن اقدام می شود.

وی، با اشاره به رفع ۶۳۸ مورد حادثه در انشعابات فاضلاب، رفع ۱۲۱۵ مورد حادثه در شبکه های جمع آوری فاضلاب و اصلاح شبکه فاضلاب به طول بیش از ۳ کیلومتر در نیمه نخست سال جاری افزود: اقداماتی همچون وصل نکردن آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب، جلو گیری از ریختن زباله، نخاله، مواد نفتی، اسیدی و چربی های ناشی از پخت و پز واحد های صنعتی و رستوران ها و صنوف مشابه به داخل شبکه و درون منهول های فاضلاب از اصول بهره برداری درست از شبکه فاضلاب شهری است.

غیاثی تاکید کرد؛ مشترکین با رعایت این اصول از گرفتگی در شبکه و پس زدگی فاضلاب به منزل خود و دیگر شهروندان و بروز حادثه برای افراد و خسارت به تاسیسات که جزء اموال عمومی هستند، جلوگیری کنند.