سد لاستیکی فخرآباد رشت مورد بازدید مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار گرفت
سد لاستیکی فخرآباد رشت مورد بازدید مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار گرفت
محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از سد لاستیکی فخرآباد رشت بازدید کرد و در جریان روند اجرای این پروژه قرا گرفت .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی مدیرعامل این شرکت در این بازدید در تشریح این پروژه  گفت : سد لاستیکی فخر آباد با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان رشت با پیشرفت ساخت  ۷۶ درصدی در حال اجراست.

 خرّمی افزود : سد لاستیکی فخر آباد می‌تواند در سال ۴۵۰ هزار متر مکعب آب ذخیره کند و حجم آب تنظیمی سالیانه آن برابر با ۲ میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، آبگیری ایمن کانال انحراف آب، ذخیره موقت آب رودخانه و زهکش‌ها برای تأمین آب کشاورزی ، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی و ساماندهی رودخانه در این محدوده را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی فخرآباد رشت عنوان کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت : سد لاستیکی فخرآباد رشت با طول تاج ۴۰ متر و نیم و با ارتفاع لاستیک ۳ متر و نیم با جدیت در حال ساخت است.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان