تقدیر مسئولان شهرستان تالش از خدمات ارزنده و امیدآفرین دانشگاه علوم پزشکی گیلان
تقدیر مسئولان شهرستان تالش از خدمات ارزنده و امیدآفرین دانشگاه علوم پزشکی گیلان
مسئولان شهرستان تالش با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خدمات ارزنده و امیدآفرین دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت رشد و بالندگی حوزه سلامت آن شهرستان، تقدیر کردند.

 مسئولان شهرستان تالش با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و از زحمات و تلاش‌های ارزنده دانشگاه در جهت رشد و بالندگی خدمات حوزه سلامت به‌ویژه در شهرستان تالش تقدیر کردند.

*نگاه ما به مناطق کم برخوردار بیشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در این نشست با اشاره به وضعیت خدمات‌دهی به مردم تالش، اظهار کرد: جمعیت بالا، روستاهای پراکنده، فاصله زیاد روستاها با یکدیگر و همچنین فاصله قابل‌توجه شهرستان با مرکز استان کار را برای ما کمی سخت کرده اما همچنان در خدمت مردم آن سامان هستیم.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان بدون کمک از منابع ملی در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت شهرستان تالش تخصیص‌یافته، افزود: مردم شهرستان‌های رضوانشهر و آستارا نیز به تالش مراجعه می‌کنند و خدمات می‌گیرند که این مسئله باعث شده تا نگاه ما به شهرستان تالش با توجه به اینکه روستاهای کم برخوردار دارد، ویژه‌تر باشد.

وی از پیگیری برای جذب یک دستگاه MRI در بیمارستان تالش خبر داد و گفت: در برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیگیری برای جذب و استقرار دستگاه MRI در تالش، رشت و شرق گیلان دیده‌شده و این مهم با همکاری نمایندگان مجلس به‌ویژه نماینده طوالش تسریع پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز تالش به آمبولانس، تصریح کرد: شهرستان تالش مستعد داشتن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است و این موضوع به‌صورت جدی برای تالش دنبال می‌شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه باید از بیمارستان قدیم تالش نیز استفاده بشود، خاطرنشان کرد: بیمارستان قدیم تالش می‌تواند به مرکز شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و دیالیز تبدیل شود که این موضوع باید توسط مسئولان تالش مورد ارزیابی و پیگیری قرار بگیرد تا دسترسی شهروندان به خدمات سراپایی در مرکز شهر تسهیل شود.

وی با تأکید بر ارائه خدمات مستمر و شبانه‌روزی در بیمارستان تالش، گفت: امکانات ویژه‌ای در تالش نظیر CT اسکن، اتاق عمل پیشرفته و زیرساخت‌های درمانی فراهم‌شده و ازاین‌رو به‌هیچ‌وجه نباید خدمت به مردم در بیمارستان تعطیل شود چراکه هیچ کاری شیرین‌تر از خدمت به مردم به‌ویژه محرومان جامعه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم توسعه آموزش پزشکی در شهرستان تالش تأکید کرد و گفت: مجتمع عالی سلامت باید به بیمارستان قدیمی تالش منتقل شود تا فعالیت این مجتمع گسترش پیدا کند.

دکتر سالاری بر لزوم افزایش خدمات درمان در بیمارستان تالش تأکید کرد و گفت: بیمارستان تالش باید بتواند درعین‌حال که به مردم خدمت‌رسانی می‌کند تمام هزینه‌های خود را تأمین کند.

وی همچنین بر ضرورت فعال‌تر شدن داروخانه بیمارستان شهید نورانی تالش تأکید کرد و افزود: بیمارستان تالش باید به نیروی انسانی فنی و نسخه‌پیچ مجهز شود تا بیماران مجبور نباشند به بیرون ارجاع داده شوند.

*خدمات دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجب بالندگی حوزه سلامت تالش شده است

دکتر حسن محمد یاری -نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست هدف از حضور مسئولان تالش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تقدیر از مسئولان این دستگاه خدمات رسان برشمرد و اظهار کرد: خدمات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجب بالندگی حوزه سلامت در شهرستان تالش شده است.

دکتر حسن محمد یاری با بیان اینکه تلاش‌های کادر بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست، افزود: امروزه اولویت همه پرداختن به مسئله بهداشت و درمان مردم است و خوشبختانه کادر سلامت استان نیز در این جهت حرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان تالش تأکید کرد و گفت: تا نیروی انسانی نباشد امور پیش نخواهند رفت ازاین‌رو باید افرادی به‌کارگیری شوند تا بتوانند به مردم بیشتر خدمت‌رسانی کنند.

نماینده مردم طوالش در خانه ملت با بیان اینکه اقدامات قابل‌توجهی در جهت تجهیز بخش‌های بهداشت و درمان تالش انجام‌شده، تصریح کرد: MRI بیمارستان شهرستان ماسال و افزایش دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های غرب گیلان از دیگر نیازهای بخش درمان است که انتظار است در جهت استمرار تلاش‌ها برای استقرار تجهیزات پزشکی و تشخیصی موردتوجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار بگیرد.

*دستگاه‌های پیشرفته تشخیصی و درمانی در تالش راه‌اندازی شده است

فرماندار شهرستان تالش نیز در این نشست با اشاره به شمار بالای جمعیت در تالش، اظهار کرد: شهرستان تالش بالغ ‌بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و علیرغم تلاش‌ها برای افزایش زیرساخت‌ها، متأسفانه امکاناتش به‌تناسب جمعیت کافی نیست.

مهندس محمدحسین شاهکویی با اشاره به مشکلات مردم و بیماران در مراجعه به بیمارستان جدیدالاحداث تالش، افزود: اجرایی نشدن مسیر دسترسی مناسب برای ورودی بیماران به بیمارستان از جاده اصلی و فعالیت محدود داروخانه بیمارستان دو مشکل عمده مردم در مسیر خدمت بیمارستان جدیدالاحداث تالش است.

فرماندار شهرستان تالش با تقدیر از فراهم کردن زیرساخت‌های بهداشت و درمان در این شهرستان، گفت: زیرساخت‌ها و تجهیزات بیمارستان نیازمند نگه‌داری ویژه هستند تا مستهلک نشوند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته درمانی و تشخیصی نظیر CT اسکن و MRI در بیمارستان با پیگیری‌های مستمر رئیس دانشگاه راه‌اندازی شده، گفت: خوشبختانه فرایند احداث مرکز قلب در بیمارستان آغازشده و امیدواریم آن‌گونه که پیمانکار متعهد شده طی ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

*خدمات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجب افزایش امید در مردم شده است

امام‌جمعه شهرستان تالش نیز در این نشست هدف از حضور مسئولان تالش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان برشمرد و اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان تالش اتفاقات ارزشمندی رقم خورده و موجب افزایش امید در بین مردم شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی نورزاد با بیان اینکه تالش نماد وحدت است و برداران اهل سنت در کنار اهل تشیع زندگی می‌کنند، افزود: در گذشته نگاه توسعه‌ای به این شهرستان وجود نداشت اما اخیراً توجه مسئولان مراکز خدمات رسان ازجمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان افزایش‌یافته که قابل‌تحسین است.

وی بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش را فاخر و بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: آغاز احداث مرکز تخصصی قلب در بیمارستان تالش امیدی را در بین مردم منطقه ایجاد کرده و این ابراز علاقه و خوشحالی در بین گروه‌های مختلف مردم به ما به‌کرات اعلام می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان تالش بر لزوم ساماندهی داروخانه بیمارستان شهید نورانی تالش تأکید کرد و گفت: این داروخانه در صورت راه‌اندازی می‌تواند سودآوری برای بیمارستان در پی داشته باشد.

به گزارش وبدا، در این نشست دکتر بختیار حیدرنیا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش و همچنین دکتر علی رحمانی، رئیس بیمارستان شهید نورانی تالش نیز  به ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان تالش پرداختند.

گفتنی است در حاشیه این نشست، مسئولان شهرستان تالش با اهدای هدیه‌ای ارزنده از زحمات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر تقدیر کردند.