رشد فزاینده اعضای هیئت‌علمی در کشور طی ۲۵ سال اخیر
رشد فزاینده اعضای هیئت‌علمی در کشور طی ۲۵ سال اخیر
رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با اشاره به رشد فزاینده اعضای هیئت‌علمی در کشور طی 25 سال اخیر، افزود: تعداد اعضای هیئت‌علمی در کشور از 25 هزار نفر در سال 1378 با یک حرکت جهادی و بسیجی به حدود یک‌صد هزار نفر رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)،  همایش یک‌روزه منطقه‌ای هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان‌های زنجان، قزوین و گیلان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدعلی کی‌نژاد- رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در این همایش با تأکید بر جذب اعضای هیئت‌علمی بر اساس آمایش سرزمینی، اظهار کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید جذب اعضای هیئت‌علمی را بر اساس آمایش سرزمینی در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به رشد فزاینده اعضای هیئت‌علمی در کشور طی ۲۵ سال اخیر، افزود: تعداد اعضای هیئت‌علمی در کشور از ۲۵ هزار نفر در سال ۱۳۷۸ با یک حرکت جهادی و بسیجی به حدود یک‌صد هزار نفر رسیده است.
رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاهها بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده اعضا در فراخوان‌های جذب تأکید کرد و گفت: باید با افزایش تعداد جلسات هیئت اجرایی جذب در دانشگاه‌ها، میزان ماندگاری پرونده‌ها را کاهش داد.
دکتر کی نژاد بر لزوم نگه داشت نخبگان علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پرونده نخبگان علمی جهت عضویت به‌عنوان هیئت‌علمی سریعاً تعیین تکلیف شود.
وی، وظیفه هیئت اجرایی جذب را انتخاب اصلح‌ترین افراد دانست و گفت: باید فرصت جذب اعضای هیئت‌علمی را به افراد اصلح سپرد و اگر در یک‌رشته‌ای، فرد موردنیاز یافت نشد، باید آن سهمیه را حفظ و در فراخوان‌های بعدی از آن بهره گرفت.
دکتر کی نژاد  با تصریح بر اینکه نخبگان سرمایه‌های نظام هستند، گفت: هیئت جذب باید به‌گونه‌ای رفتار کند که نخبگان در کشور جذب شوند و فرار مغزها به خارج به حداقل برسد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان