خداوند همه خوبی های دنیا را نصیب گیلان کرده است
خداوند همه خوبی های دنیا را نصیب گیلان کرده است
«اسخت اورازبای» پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ در مراسم برگزاری بزرگ ترین رویداد خوراک کشور در تالار مرکزی شهر با قدردانی از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت و همچنین رحیم شوقی شهردار رشت در برگزاری برنامه های هفته رشت به ویژه این رویداد بزرگ اظهار کرد: حضورم در این رویداد به دلیل آن است که رشت را خیلی دوست دارم.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، سفیر جمهوری قزاقستان در ایران تصریح کرد: در طول اقامت خود در ایران به بیشتر استان های این کشور سفر کردم و باید عرض کنم همه اهالی و ساکنان گیلان به ویژه رشت باید شکر خدا را به جا آورند زیرا سرسبزی، طبیعت زیبا، مردم خون گرم و دریای خزر در این استان وجود دارد و در یک جمله همه خوبی هایی که در دنیا هست، خداوند نصیب گیلان کرده است.
وی با آرزوی سلامتی، تندرستی و توفیق روزافزون برای گیلانی ها، بیان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی مانند این رویداد بزرگ نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و گیلان دارد.
خاطره بازدید رشت در قلبمان ماندگار می شود
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری ترکیه در ایران نیز در رویداد مذکور با قدردانی از اعضای شورا و شهردار رشت در فراهم کردن بستر فرهنگی و گردشگری در این شهر گفت: حامل پیام سلام ملت ترکیه برای شما هستم.
فیرات بایار افزود: با وجود اینکه حدود ۱۰ روز است ماموریتم در ایران آغاز شده، رشت اولین شهری است که به همراه همسرم از آن بازدید می کنیم و لذا هیچ وقت این شهر را فراموش نکرده و خاطره آن در قلب مان ماندگار می شود.
وی با بیان اینکه ملت ایران و ترکیه از گذشته تا کنون همواره برادر و دوست بودند، تصریح کرد: دو ملت از این به بعد نیز برادر و دوست خواهند بود و اگر از ما تقاضایی داشته باشید درهای سفارت ترکیه در تهران به روی شما باز است.
  • منبع خبر : شهرداری رشت