جلسه کارگروه حمایتی-معیشتی سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر در رشت برگزار شد
جلسه کارگروه حمایتی-معیشتی سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر در رشت برگزار شد
جلسه کارگروه حمایتی- معیشتی سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط استان ، در رشت برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ جلسه ی کارگروه حمایتی- معیشتی سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر با حضور نمایندگان سازمان های بهزیستی، مدیریت و برنامه ریزی استان، کمیته ی امداد امام (ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل اقتصاد و دارایی در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

دکتر احمد قیامی- معاون فنی معاونت بهداشتی در ابتدای این جلسه با بیا ن اینکه  هدف از تشکیل این جلسه هم اندیشی و ارائه  راهکارهایی جهت گسترش و بهبود خدمات ارائه شده به سالمندان پرخطر و پسیار پرخطر استانمی باشد ، گفت ؛ با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز جمعیت ( احتمالی)  قابل توجهی از سالمندان نیازمند حمایت های ویژه شناسایی نشده اند در حالی که به دریافت بسته های حمایتی –معیشتی نیاز دارند.

وی ادامه داد؛ علاوه بر شناسایی این جمعیت مورد غفلت واقع شده، کارگروه حمایتی- معیشتی پرخطر و بسیار پرخطر با هدف تامین اعتبارهای لازم از استان و با تکیه بر اختیارات قانونی دستگاه های دیگر برای حمایت بیشتر از این گروه ، تشکیل شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه گیلان از سالمندترین استان های کشور محسوب می شود ، تصریح کرد ؛ با توجه به پیشروی استان به سمت سالمندی، انتظار می رود توجه بیشتری به استان گیلان در این حوزه صورت گیرد.

دکتر فرحناز پاکدامن- رییس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه نیز درادامه این جلسه ضمن ارائه ی گزارشی از اقداماتی که تاکنون در راستای حمایت از سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر در سطح استان انجام شده است ، تصریح کرد : طبق سامانه ی سیب تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۹ هزار سالمند بسیار پرخطر و بیش از ۶۵ هزار سالمند پرخطر در استان شناسایی شده است که به حمایت های ویژه نیاز دارند.

وی در خاتمه یادآور شد؛ کارگروه حمایتی- معیشتی سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر به دنبال برنامه ریزی در زمینه ی دریافت اعتبارات و مداخله ی استانی برای تقویت برنامه های حمایتی – معیشتی از سالمندان بسیار پرخطر و پرخطر است.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان