طرح “بهسامان” با هدف الگو سازی صحیح مصرف در مدارس استان در حال اجرا است
طرح “بهسامان” با هدف الگو سازی صحیح مصرف در مدارس استان در حال اجرا است
محمدتقی مهدیزاده ضمن تاکید بر نقش مهم کودکان و نوجوانان در مصرف بهینه برق در خانه، از اجرای طرح بهسامان در مدارس استان بمنظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی توزیع برق گیلان-رئیس هیئت مدیره این شرکت تاکید کرد: محدودیت در منابع طبیعی و ضرورت مصرف بهینه و رفتار صیانتی از آن، به منظور استفاده نسلهای آینده و تاثیر مستقیمی که این رفتار بهینه در حفظ محیط زیست دارد، وظیفه متولیان امر، کارشناسان و مجریان را در آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه، بهویژه کودکان، سنگین تر می کند.

مهدیزاده گفت: به منظور فرهنگ سازی مفاهیم مدیریت مصرف در بین دانش آموزان سطوح مختلف، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در حال اجرای طرحی موسوم به “بهسامان” است که طی آن برنامه های آموزشی با محتواهایی نظیر مفاهیم پیک بار روزانه، شبانه، سالانه ، لوازم برقی و میزان مصرف برق آنها، ساعات اوج مصرف، مدیریت مصرف برق و لزوم اجرای آن توسط همکاران این شرکت برای دانش آموزان ارائه میشود.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی مفاهیم مدیریت مصرف تعداد ۱۶هزار جلد کتاب آموزشی با عناوین ” برق برای کودکان” ” مصرف بهینه و انرژی های پایدار” ” ۳۰ راهکار ساده برای صرفه جویی انرژی ” توسط شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تهیه شده است و طی این برنامه های آموزشی بین دانش آموزان توزیع می شود.

محمد تقی مهدیزاده اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس طی دوسال گذشته، آموزش های مذکور نیز بصورت آنلاین و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: پس از بازگشایی مدارس تاکنون در مدارس شهرستانهای رشت، فومن، بندر انزلی، آستارا، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، املش، لنگرود، ماسال و خمام طرح “بهسامان” به اجرا درآمده است و تا پایان فعالیت مدارس در سالجاری و سال های تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : توزیع برق گیلان