تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی شعبه رودسر در سالجاری ۶/۵ درصد رشد یافته است
تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی شعبه رودسر در سالجاری ۶/۵ درصد رشد یافته است
از 63000 نفر از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در سطح شهرستان رودسر بیش از 60 درصد آنها در حوزه شهرهای رحیم آباد و رودسر بوده و حدود 25000 نفر از شعب کلاچای و چابکسر خدمات و تعهدات دریافت میکنند

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، محمدعلی موسوی اشکوری رئیس تامین اجتماعی رودسر با بیان اینکه ماهانه بیش از ۲۸ میلیارد تومان تعهدات توسط این شعبه به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت میگردد افزود : بیش از ۶۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان رودسر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که از این بین ۶۰ درصد آنها یعنی ۳۸ هزار نفر در حوزه شهرهای رودسر و رحیم آباد توسط این شعبه و ۲۵ هزار نفر نیز توسط شعب کلاچای و چابکسر خدمت رسانی میگردند .

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش ماهانه بیش از یک میلیارد تومان مقرری دریافت مینمایند در سایر تعهدات کوتاه مدت نیز ماهانه صدها میلیون تومان پرداختی داریم .

رئیس تامین اجتماعی شعبه رودسر بیشترین میزان تعهدات کوتاه مدت در بخش غرامتها و کمک هزینه ها را از حیث تعداد با ۴۶۶ فقره در زمینه کمک هزینه اروتز و پروتز اعلام داشته و خاطر نشان ساخت از حیث ارقام تعهداتی نیز غرامت ایام بیماری با ۹۱۴ میلیون تومان بابت ۲۷۹ سند صادره در جایگاه اول قرار دارد .

محمدعلی موسوی همچنین اظهار داشت در سالجاری بیش از ۴۰۰ فقره نیز کمک هزینه ازدواج ، کفن و دفن و ایام بارداری به مشمولین پرداخت گردیده است .

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ نفر مستمری بگیر ماهانه حدود ۲۷ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در سه گروه بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگان دریافت مینمایند اذعان داشت : تعداد بازنشستگان تحت پوشش لغایت دیماه با شش و نیم درصد رشد همراه بوده و از ۳۲۰۰ نفر گذشته است و این درحالیست که تعداد بازماندگان هم با رشدی ۵ درصدی به ۱۵۷۰ نفر رسیده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه رودسر در بخش دیگری از این گزارش که همزمان با آغازین روز دهه فجر ارائه گردید اظهار داشت یکی از ماموریتهای سازمان تلاش برای توسعه و اشاعه پوششهای بیمه ای به اقشار مختلف است که شهر رودسر به دلیل فرهنگ بالای بیمه ای و اقدامات اطلاع رسانی به ویژه در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از واحدهای پیشتاز قلمداد شده و حدود ۳۵ درصد از بیمه شدگان اصلی را گروه بیمه شدگان اختیازی ، مشاغل آزاد و زنان خانه دار تشکیل میدهند .

موسوی تاکید نمود این میزان سهم که حدود ۴۸۰۰ نفر از ۱۳۵۰۰ بیمه شده اصلی را شامل میگردد به نوبه خود کم نظیر و یک شاخص موفقیت در بین واحدهای تابعه در تامین اجتماعی گیلان است .

شایان ذکر است ۶۰۰۰ بیمه شده اجباری ، بیش از هزار کارگر ساختمانی و ۱۱۴۰ بافنده و فعال عرصه صنایع دستی شناسه دار از دیگر گروههای بیمه شدگان بزرگ تحت پوشش این شعبه هستند .

 

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان