تسریع در لایروبی بندر آستارا
تسریع در لایروبی بندر آستارا
عضو هیات عامل، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: پیش بینی می کنیم که حداکثر تا ۱۰ مرداد ماه به عمق لازم و مورد نظر برای این بندر فراهم کنیم.

به گزارش رشتستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان،  فرهاد منتصر کوهساری؛ عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به همراه حمیدرضا آبایی؛مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، روانبخش بهزادیان؛ مدیر کل امور بندری، خسرو سرایی؛ مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و همچنین حسین صادقی نژاد پاریزی؛ مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت ها و روند لایروبی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بازدید بعمل آوردند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات خوبی همچون ساخت اسکله به متراژ ۲۸۵ متر، سیلوهای غلات، محوطه های روباز و انبارهای سرپوشیده در بندر آستارا توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: انجام لایروبی و دیوارکشی از جمله وظایف سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر بوده است که عملیات لایروبی با دو فروند هاپر و کاتر در حال انجام است.

کوهساری با بیان اینکه بندر آستارا به مدت ۴۰ سال در اختیار شرکت کاوه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم که حداکثر تا ۱۰ مرداد ماه به عمق لازم و مورد نظر برای این بندر را فراهم کنیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نشستی خوبی در همین راستا در بندر آستارا برگزار شد، تصریح کرد: این جلسه به منظور همفکری و همکاری بین شرکت کاوه و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد تا نقاط ضعف و قوت عملیات لایروبی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی به سرعت فعالیت لایروبی بندر آستارا انجام خواهد شد تا بتوانیم کشتی هایی با ظرفیت و سایز بزرگتر پهلودهی دهیم و شاهد رونق و توسعه هر چه بیشتر این بندر باشیم.