بیش از ۲۰ هزار دز واکسن برکت در گیلان در کنار میزان کافی دز دوم استرازنکا به مردم ارائه شده است
بیش از ۲۰ هزار دز واکسن برکت در گیلان در کنار میزان کافی دز دوم استرازنکا به مردم ارائه شده است
واکسن آسترازنکا به حد نیاز برای دز دوم در گیلان موجود است و هیچ مشکلی در هیچ جای استان برای ملت شریف گیلان در دریافت دز دوم آسترازنکا وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان( و ب د ا)، به دنبال انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر نبود واکسن های برکت و آسترازنکا در استان گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: به اطلاع هم استانی های شریف گیلانی می رساند از بیستم شهریور ماه امسال تاکنون ۲۱ هزار و ۸۴۳ نفر، دز دوم واکسن برکت را در سطح استان دریافت کرده اند و هم‌اکنون دو هزار نفر در نوبت دریافت این واکسن هستند که با پیگیری های مکرر دانشگاه علوم‌پزشکی، طی هفته ی آینده نیز، مجددا سهمیه ی واکسن برکت از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان اختصاص و ارسال می شود‌ تا در اختیار هم استانی های عزیز قرار گیرد.
وی درباره ی میران کافی دز دوم واکسن استرازنکا در استان هم به مردم گیلان اطمینان خاطر داد و افزود: واکسن آسترازنکا به حد نیاز برای دز دوم در گیلان موجود است و هیچ مشکلی در هیچ جای استان برای ملت شریف گیلان در دریافت دز دوم آسترازنکا وجود ندارد.
به گفته ی وی، تا‌ پایان هشتم ماه جاری، بیش از دو میلیون و ۳۵ هزار دز واکسن کووید ۱۹( شامل بیش از یک میلیون و ۴۷۸ هزار دز اول و بیش از ۵۵۷ هزار دز دوم )به مردم فهیم گیلان تزریق شده است.
دکتر حیدرزاده ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم در اجرای فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹، هر چه سریعتر ایمنی لازم در برابر بیماری کووید ۱۹ در میهن و استان عزیزمان ایجاد شود تا همه با هم و در کنار هم ، بازگشت سلامتی به جامعه مان را شاهد باشیم.
  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان