برگزاری هشتاد و ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان گیلان
برگزاری هشتاد و ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان گیلان
صبح روز یکم مرداد ماه؛ هشتاد و ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان گیلان با دستور کار مروری بر طغیان های بیماریهای محتمل منتقله از طریق آب و غذا در مراکز تجمعی بهزیستی طی شش ماه گذشته به ریاست سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی گیلان و با حضور سایر اعضای کمیته در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی گیلان در این نشست به لزوم اتخاذ رویکرد پیشگیرانه – مراقبتی در قبال عفونت های دستگاه گوارشی که در سطح جامعه شیوع پیدا کرده است در سطح مراکز تجمعی تحت نظارت تاکید کرد و مباحث کاربردی در خصوص پیشگیری و کنترل شیوع بیماری های واگیر در مراکز تحت نظارت را یادآور شد.

همچنین دکتر بهار پوررضا دبیر کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان گیلان نیز به شرح دو مورد طغیان بیماری‌های با تابلوی بالینی عمدتا گوارشی در زمستان سال گذشته و تیر ماه سال جاری در مراکز تحت نظارت و آنالیز رویکرد مراکز در مواجهه با موارد یاد شده پرداخت و اقدامات بهزیستی و سیستم بهداشتی شهرستان و استان را در قبال هر یک از موارد یاد شده تشریح کرد.

در ادامه نیز هریک اعضاء به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با موضوع وفق دستور العمل های موجود پرداختند و در خصوص اجرای دستور العمل های بهداشتی در سطح مراکز تحت نظارت گفتگو و تبادل نظر کردند.

الزام گزارش آنی و تلفنی هر نوع افزایش فراوانی بیماری‌های واگیر ، طغیان احتمالی و موارد مرگ مشکوک و ناگهانی به بهزیستی شهرستان و استان و سیستم بهداشتی نیز از سایر موکدات مطرح شده در این جلسه بود

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان