با طرح چشم‌انداز مناسب برای مشارکت مردمی، می توان در کار خیر از دانشگاه‌های پیشرو سبقت گرفت
با طرح چشم‌انداز مناسب برای مشارکت مردمی، می توان در کار خیر از دانشگاه‌های پیشرو سبقت گرفت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از فقدان چشم‌انداز در شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی دانشگاه، گفت: باید موانع پیش روی خیران برداشته و در امور خیر از دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه‌ها سبقت بگیریم.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، اولین نشست شورای هماهنگی مشارکت مردمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر حیدرعلی بالو_ سرپرست دانشگاه تعدادی از معاونین، مدیران ستادی و سایر اعضای شورا با هدف سیاست گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سلامت در سالن اجلاس ریاست برگزار شد.
دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از تلاش‌های خیران و مسوولان‌ در شورای هماهنگی مشارکت مردمی، اظهار کرد: باید در اهداف، وظایف و ماهیت عملکردی مجموعه مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازنگری و در نوع خدمت آن به مردم تجدید نظر شود.
وی با اشاره به سرازیرشدن سیل کمک های خیران و نیکوکاران در امور سلامت مردم در طول بحران شیوع ویروس کرونا، افزود: باید اعتماد مردم که سرمایه اصلی سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد هستند، پررنگ تر شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از فقدان چشم انداز در شورای هماهنگی مشارکت مردمی دانشگاه، گفت: سهم سرمایه‌گذاری خیران در سبد سلامت مردم گیلان هنوز مشخص نیست در حالیکه بسیاری از استان‌ها در این زمینه پیشرو و پیشگام هستند.
دکتر بالو قیاس را ابزاری برای ارزیابی و تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب برشمرد و تصریح کرد: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه هایی از جمله توسعه مشارکت‌های مردمی در امور سلامت مردم ، پیشرو هستند، لذا لازم است خود را با دانشگاه‌های پیشگام در امور خیرخواهانه، مقایسه کنیم و در امور خیر از دیگران سبقت بگیریم.
وی با بیان اینکه هنوز خیران زیادی در استان حاضر هستند در امور سلامت به ویژه بخش درمان هزینه کنند، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستانهای استان گیلان، خیران و نیکوکاران در امور خیرخواهانه، بسیار پیشگام و پیشرو هستند و انتظار می رود  مجموعه دانشگاه با آن‌ها همکاری بیشتری داشته باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود:  در امور خیرخواهانه دانشگاه، بایستی ساختار اداری و   رویکرد جدید قوانین به نفع مردم تسهیل و موانع پیشروی خیران برداشته شود.
دکتر بالو یکی از دلایل عقب‌ماندگی گیلان در بخش درمان را نادیده گرفتن ظرفیت بی‌نظیر خیران سلامت دانست و افزود: برخی از استان‌ها، بیمارستان ها و مراکز درمانگاهی خیریه‌ای زیادی دارند درحالیکه استان گیلان از وجود یک بیمارستان خیریه‌ای در خور مردم علیرغم آمادگی خیران، محروم است.
وی با تصریح بر اینکه تفکر همه مدیران باید بهره‌مندی از ظرفیت خیران در امور سلامت مردم باشد، گفت: تجمیع توانمندی ها در امور خیرخواهانه و نیکوکارانه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در دستور کار قرار بگیرد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان