استفاده از شبکه ریلی برای تامین مصالح در برنامه شهرداری رشت است
استفاده از شبکه ریلی برای تامین مصالح در برنامه شهرداری رشت است
رحیم شوقی در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن مرکزی رشت به همراه محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و علیرضا تاج شهرستانی، سید شمس شفیعی، محسن سماکچی، نادر حسینی، سید حسین رضویان و مسعود عباس نژاد اعضای شورای اسلامی شهر با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ دیدار و گفت و گو کردند.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در جریان دیدار مذکور با اشاره به احداث راه آهن قزوین – رشت، اظهار کرد: با افتتاح شبکه ریلی رشت – قزوین روزانه ۸۰۰ مسافر از این طریق جابه جا می شوند و مسافران رضایت کامل دارند.
رحیم شوقی به منافع اقتصادی اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین سبب رونق حمل و نقل بار بین کشورهای حاشیه دریای خزر با ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت می شود و کریدور شمال – جنوب را به همدیگر متصل می کند.
وی با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی قزوین – رشت به بندر کاسپین یک پروژه ملی است، تصریح کرد: اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین و بندر آستارا منافع اقتصادی ملی را در بر دارد.
شهردار رشت به نیاز مصالح گیلان به ویژه بافت مرکزی استان اشاره کرد و گفت: استفاده از قابلیت های شبکه ریلی برای تامین مصالح از برنامه های شهرداری رشت است و با راه اندازی واگن های حمل بار از این توان اجرایی استفاده می کنیم.
شوقی با بیان اینکه اتصال راه آهن گیلان به مازندران از برنامه های وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود، یادآور شد: جانمایی ایستگاه راه آهن شهری در محدوده میدان گیل توسط وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است.
وی به نصب تابلوهای راهنمایی ایستگاه راه آهن در سطح شهر رشت اشاره کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی تکالیفی را به عهده شهرداری گذاشته و این موضوع را در دستور کار داریم.
  • منبع خبر : شهرداری رشت