آغاز عملیات اجرایی لایروبی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و بهسازی لندفیل سراوان به زودی
آغاز عملیات اجرایی لایروبی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و بهسازی لندفیل سراوان به زودی
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری رشت در جلسه که به ریاست سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت با نمایندگان شرکت تی‌تی‌اس برگزار شد، از عزم جدی سرپرست شهرداری رشت برای جذب اعتبارات مدیریت پسماند خبر داد و گفت: عملیات اجرایی فاز بعدی لایروبی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و بهسازی لندفیل سراوان به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ محمد باقر بشر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه‌ای که به ریاست سرپرست شهرداری رشت و با حضور معاونین، مدیران و نمایندگان شرکت تی‌تی‌اس برگزار شد اظهار داشت: اقدامات شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند به شکل تدریجی و با استفاده از اعتبارات ملی در حال انجام بوده و شهرداری رشت در این راستا از هیچ تلاشی در سرعت بخشی به روند اجرای اقدامات مضایقه نکرده و نمی‌کند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری رشت اضافه کرد: در بحث رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت تنها در یک مقطع و با منابع داخلی ۳۰۰ میلیارد ریالی حدوداً یک کیلومتر عملیات لایروبی انجام شد و با توجه به انتخاب پیمانکار جدید به عنوان برنده مناقصه، حدوداً یک هفته دیگر عملیات اجرایی فاز بعدی لایروبی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب آغاز می‌شود.
بشر دانش در خصوص احداث ابنیه و سوله‌های جدید کارخانه کود آلی هم مواردی را تشریح کرد و افزود: قرارداد متمم تکمیلی سوله‌های a و b منعقد شده و در حال اجرا است همچنین برای احداث سالن c هم برنده مناقصه مشخص و فرآیند تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی پروژه هم آغاز شده است.
وی در خصوص احداث خطوط ۳ و ۴ کارخانه کود آلی گیلان هم ابراز داشت: در حال حاضر و با توجه به سرعت عملیات اجرایی پروژه، تقریبا ۱۰ درصد از کار باقی مانده که حدود دو تا سه هفته دیگر توسط پیمانکار مربوطه پروژه مورد نظر به اتمام می‌رسد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری رشت با بیان اینکه نسبت به خرید دستگاه ویندرو زباله تر اقدام شده و این دستگاه در ماه‌های آتی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد یادآور شد: علاوه بر این‌ها پیمانکار پروژه فاز بعدی بهسازی سراوان نیز انتخاب شده و هم‌اینک مراحل اداری جهت عقد قرارداد در حال انجام می‌باشد.
بشردانش با تاکید بر اینکه احتمالاً از هفته آینده عملیات اجرایی بهسازی لندفیل سراوان شروع می‌شود اذعان کرد: در بحث جذب اعتبارات مدیریت پسماند با توجه به هماهنگی‌هایی که با معاونت مالی و اقتصادی به عمل آمده و با دقت نظر به اهتمام گسترده مجموعه مدیریت شهری و عزم راسخ سرپرست شهرداری رشت تمامی اعتبارات مربوطه جذب می‌شود بنابراین در این حوزه جای هیچگونه نگرانی نیست.
  • منبع خبر : شهرداری رشت