یک سوم پرونده های فوتی در تامین اجتماعی گیلان دارای دو یا چند مستمری بگیر بازمانده است
یک سوم پرونده های فوتی در تامین اجتماعی گیلان دارای دو یا چند مستمری بگیر بازمانده است
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با تشریح برخی مواد قانونی مستمری بازماندگان از تحت پوشش بودن حدود 59000 نفر در این گروه در سطح استان خبر داده و میزان تعهدات به این قشر را ماهانه افزون بر 300 میلیارد تومان برشمرد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت : یکی از تعهدات بلندمدتی که در قالب نظام بیمه های اجتماعی بر اساس قانون در زمره خدمات ارائه شده به جامعه هدف این سازمان قرار دارد مستمری بازماندگان میباشد .

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۸۰ قانون تامین اجتماعی ، بازماندگان واجد شرایط بیمه شدگان ، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی مشمول دریافت این مستمری خواهند بود افزود : به استناد ماده ۸۱ قانون تامین اجتماعی همسر متوفی ، فرزندان در صورتی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام بوده و یا اشتغال به تحصیل داشته و یا به دلیل بیماری یا نقص عضو با گواهی کمیسیون پزشکی قادر به کار نباشند و پدر و مادر متوفی در صورتی که تحت تکفل او بوده و سن پدر بالای شصت و مادر بیش از ۵۵ سال باشد و مشمول هیچگونه صندوق بیمه ای نباشند میتوانند از این مستمری بهره مند گردند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ماده ۸۳ قانون تامین اجتماعی نیز میزان سهم هر یک از بازماندگان را تعیین نموده ، اذعان داشت : تا پایان تیرماه سالجاری بیش از ۴۳۲۰۰ فقره پرونده فوتی در سطح شعب استان قرار داشته است .

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۵۹۰۰۰ نفر مستمری بازمانده در این تعداد پرونده از تعهدات بلندمدت سازمان برخوردار میباشند گفت : این تعداد بیانگر آنست که یک سوم پرونده های فوتی تشکیل شده دارای دو یا چند مستمری بگیر بازمانده است .

وی با تاکید بر اینکه نسبت مذکور در شهرهای مختلف تفاوت دارد و میزان آن در برخی واحدهای تابعه به ۵۰ درصد نیز میرسد افزود : تامین اجتماعی گیلان ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری بازماندگان پرداخت مینماید .

 

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان