ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روستاهای شهرستان شفت بازدید کرد
ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روستاهای شهرستان شفت بازدید کرد
دکتر اکبر نیکزاد ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بازدید و بررسی از روند اجرای طرح هادی با سفر به گیلان از چند روستای شهرستان شفت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در این بازدید با حضور مهندس دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از دیگر مسئولان ومقات محلی شهرستان شفت از نزدیک مشکلات روستاییان مورد برسی قرارگرفت.

دکتر نیکزاد ریاست  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابتدا با حضور در روستای کلاشم شهرستان شفت از نزدیک با جزئیات ریز روند اجرای طرح هادی و چگونگی روند بازنگری طرح و دیگر مسائل مرتبط با این روستا را با حضور بهروزی فر نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، چراغی فرماندار شهرستان، دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا مورد بررسی قرار داد و قول مساعد برای رفع مشکلات ارائه داد.

گفتنی است طرح هادی روستای کلاشم شهرستان شفت در سال ۱۳۷۶ تهیه شد ودر سال ۱۳۸۸ مورد بازنگری قرار گرفت ودرطی این مدت ۶۱۰برگ سند روستایی برای روستاییان این روستا صادر شده است. تداوم آسفالت، اخذ تسهیلات بانکی برای ساخت ساز و پذیرش ضامن های زنجیره ای از عمده مشکلات مطروحه روستاییان این روستا بوده است که مقررشد با رفع مشکلات براساس ضوابط اعلام شده خواسته های روستاییان تحقق یابد

دکتر اکبر نیکزاد ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه بازدید از روستاهای شهرستان شفت در روستای شالما در جمع مسئولان و مردم این روستا گفت: با تاکید و دستورصریح ریاست  جمهوری مشکل پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی روستاییان به زودی حل خواهد شد .

وی افزود : بر اساس دستور ریاست  جمهوری تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله وسپردن ضمانت سفته زنجیره ای سه نفره به روستاییان پرداخت خواهد شد.  وی یادآور شد: معرفی ضامن یکی از دغدغه‌های روستاییان بود که با دستور ریاست  جمهوری با تهیه سفته خیلی  ساده با تعهد زنجیره ای سه نفره این معضل نیز حل شد.   دکتر نیکزاد درمورد بازنگری طرح هادی گفت: بازنگری طرح هادی یکی از خواسته های روستاییان است که برای تحقق این مهم حفظ شالیزارها و باغات اولویت دارد وبراساس ضوابط فقط برای روستاییان ساکن و بومی مجوز لازم صادر خواهد شد تابا ساخت ساختمان دوطبقه این مشکل حل شود وبرای هر طبقه تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی جدا گانه پرداخت خواهد شد ولی طبق قانون از  زمین خواری جلوگیری می شود و هیچگونه مجوزی صادر نخواهد شد.​

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان