مشترکان گیلانی، ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در یک روز مصرف کرده اند
مشترکان گیلانی، ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در یک روز مصرف کرده اند
مدیرعامل شرکت گاز گیلان در جلسه کمیته سوخت زمستانی گفت: مشترکان گیلانی، 13 میلیون مترمکعب گاز در یک روز مصرف کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲، بیست و هشتمین جلسه کمیته سوخت زمستانی گاز گیلان با حضور محمدرضا حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان و تیمور پورحیدری مدیرکل صمت استان در سالن کنفرانس ساختمان مدیریت شرکت گاز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، گزارشی را از روند برگزاری جلسات سوخت زمستانی و نتایج حاصله ارائه کرد.

وی درخصوص دستورات ابلاغی شرکت ملی گاز در زمینه کاهش ناترازی مصرف گاز طبیعی فصل سرد، گفت:  بر این اساس با هدف حفظ پایداری جریان گاز مشترکین خانگی، کاهش مصرف صنایع به میزان پنجاه درصد، صنایع کاشی و سرامیک به میزان سی درصد و کاهش مصارف صنایع فولاد به میزان صد درصد به شرکت های گاز استانی تکلیف شده است.

جمال نیکویی در همین راستا افزود: با توجه به پایش مصارف مشترکین صنعتی عمده استان، مشخص شد که ۳۲ صنعت با حجم مصرف روزانه ۶۰۰ هزار مترمکعب مشمول طرح مذکور می باشند که اخطارهای لازم برای اعمال محدودیت به آنها ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف روز گذشته گاز استان  با توجه به میانگین دما در بخش های مختلف حدود ۱۳ میلیون متر مکعب می باشد، گفت: این میزان مصرف، با محدودیت کامل هر ۳ نیروگاه تولید برق استان به ثبت رسیده است.

همچنین در این جلسه محمدرضا حق مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف گاز، خواستار فعالیت هرچه بیشتر در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی شد و گفت: همه نهادهای ذیربط باید برای تحقق این مهم با شرکت گاز همکاری کنند.

حق بین در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اتخاذ بهترین تصمیم برای حوزه های مختلف مصرف، زمستان امسال همانند سال های گذشته با پایداری جریان گاز به پایان برسد.

در ادامه این جلسه تیمور پورحیدری مدیرکل صمت استان گفت: صنایع در استان می توانند با مدیریت مصرف، محدودیت های ابلاغی را محقق و جریان گاز را در همه بخش های صنعت تداوم ببخشند.

 

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان