برگزاری همایش بزرگ مهندسین در سالروز وقوع زلزله رودبار در گیلان
برگزاری همایش بزرگ مهندسین در سالروز وقوع زلزله رودبار در گیلان
به مناسبت سالروز وقوع زلزله رودبار، همایش بزرگ مهندسین تحت عنوان «طراحی بر مبنای عملکرد» با حضورحمزه شکیب رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، جامعه مهندسین و جمعی ازمسئولین استان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( گیلان)، همزمان باسالروز وقوع زلزله رودبار و یادبود درگذشتگان این زلزله سهمگین، همایشی با حضور حمزه شکیب رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان، نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه وشهرسازی گیلان، رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان و جمعی از مسئولان استانی وجامعه مهندسین در دانشگاه گیلان برگزار شد.

هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه این همایش با تاکید بر ایمن سازی ساختمان‌ها و رعایت قوانین و آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها، بر لزوم اهمیت مقاوم سازی سازه ها وآموزش همگانی آمادگی در برابر زلزله اشاره کرد وگفت: زلزله سال ۶۹ رودبار بسیار تلخ وتاسف بار است که هیچگاه فراموش نمی شود و اگر در آن دوران ساخت و سازها بر اساس تخصص و سبک معماری جدید واستاندارد انجام می شد قطعا میزان تخریب وآسیب های ناشی از آن به مراتب کمتر بود.

وی استفاده از دانش روز در ساخت سازها با هدف حفظ امنیت مردم را یک اصل مهم برشمرد وتصریح کرد: می‌توان با بهره مندی از مقررات ملی ساختمان و مقاوم سازی و با تکیه بر تجربیات گذشته و الگوبرداری از نظام‌های پیشرفته شهرسازی، با افزایش ساخت و سازهای مهندسی و علم پایه از بروز بحران پیشگیری کردو درصد خسارت‌های احتمالی را بسیار کاهش داد.

در این همایش با دعوت از کارشناسان و متخصصان این عرصه، شرایط و ضوابط خاص سازه‌های مختلف برای مقاوم سازی در برابر زلزله و بحران‌های احتمالی بررسی  شد و به مهندسان عمران دارای امتیاز ارتقای پایه، گواهی آموزشی اعطا شد.

لازم به ذکر است در پایان همایش، نشست خبری با موضوع زلزله ومقاوم سازی ساختمانها با حضور حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی کشور، هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی استان گیلان با اصحاب رسانه برگزارشد.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان