مورد امنیتی ویژه‌ای در مرزهای استان گیلان وجود ندارد
مورد امنیتی ویژه‌ای در مرزهای استان گیلان وجود ندارد
فرمانده مرزبانی استان گیلان با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی مرزها گفت: با تلاش مرزبانان و تعامل کشورهای همسایه، مورد امنیتی ویژه‌ای در مرزهای گیلان وجود ندارد.

به گزارش مرجع انلاین، سردار سرتیپ دوم سهراب سجادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعامل میان مرزداری و مرزبانان مهم‌ترین نقش در ایجاد امنیت پایدار را بر عهده دارد اظهار داشت: عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ایجاد امنیت پایدار نقش دارند.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با تاکید بر اینکه مورد امنیتی ویژه‌ای در مرزهای خشکی و دریایی و این استان وجود ندارد بیان کرد: گشت‌های مرزی به‌صورت مرتب در مرزهای استان گیلان انجام می‌شود و خوشبختانه مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

سردار سجادی با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی مرزها تصریح کرد: ضریب اشراف ما از مرزها پس از هوشمندسازی کنترل مرزها افزایش می‌یابد و اجرایی شدن این امر نیازمند پیگیری‌ جدی‌تر مسئولان ذی‌ربط است.

وی از مسئولان ذی‌ربط خواست که برای ساماندهی به شناورهای سطحی و دریایی با مرزبانی همکاری کنند و خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که شرایط برای اجرایی شدن قوانین دریایی را فراهم کنند.

سردار سجادی با بیان اینکه گشت‌های دوره‌ای و همزمان بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تامین امنیت مرزها انجام می‌شود بیان کرد: با تلاش مرزبانان و تعامل خوب کشورهای همسایه، مورد امنیتی خاصی در مرزهای استان گیلان دیده نمی‌شود.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با اشاره به اینکه امنیت مرزهای این استان موجب تداوم فعالیت‌های اقتصادی در شرایط کرونایی شد عنوان کرد: تبادلات اقتصادی و تجاری در مرزهای گیلان پس از همه‌گیر شدن کرونا نیز تداوم داشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم