به گزارش رشتستان به نقل از تامین اجتماعی استان گیلان علی حسین نژاد با اعلام این خبر افزود : یکی از انتظارات جامعه کارفرمایی و مطالبات فعالان تشکلها و مجامع این گروه از شرکای اجتماعی ، ارائه همزمان محاسبات در بدهی های ابلاغی برای آگاهی از جزئیات گردش حساب بدهی بوده است که بعضاً با مراجعه به شعبه و از طریق مسئول پرونده رسیدگی به این امر در دستور کار قرار می گرفت و کارفرما در صورت اعتراض به نحوه محاسبه و یا افراد بیمه شده ، با طی نمودن فرایند اداری لازم نسبت به ثبت درخواست اعتراض خود جهت بررسی در هیات تشخیص مطالبات اقدام مینمود .
وی با بیان اینکه در طرح ۳۰۷۰ که توسعه خدمات غیرحضوری با ارائه ۳۰ خدمت در بستر اینترنت و بدون نیاز به مراجعه را دنبال میکند این امکان فراهم گردیده تا کارفرمایان عزیز با استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir به راحتی و از طریق منوی مربوط به کارفرمایان ، علاوه بر قابلیت مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی ، نسبت به ثبت اعتراض و تعیین وقت رسیدگی در این بستر گام بردارند .
مدیرکل تامین اجتماعی با اشاره به جایگاه و نقش کارفرمایان بعنوان یکی از ارکان شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و اثرگذار در چرخه های تولید و صنعت کشور ، ارتقاء سامانه ارسال لیست حق بیمه با ارائه میزکار و امکانات کنترلی و اصلاحی و همچنین ابلاغ احکام مطالباتی و صدور مفاصاحساب را از دیگر خدمات غیرحضوری برای این قشر قلمداد نموده و اظهار داشت :با تکمیل طرح ، شاهد افزایش دامنه بیشتری از خدمات برای این عزیزان خواهیم بود .
شایان ذکر است درحال حاضر بیش از ۷۶ هزار کارگاه و واحدتولیدی در شعب تامین اجتماعی گیلان دارای پرونده مطالباتی بوده و کارفرمایان استان ماهانه بطور متوسط بیش از ۵۵۰۰۰ لیست حق بیمه ارسال مینمایند که بیش از ۹۷ درصد آن اینترنتی است .