نقش شبکه پستی درجامعه به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان در قطع زنجیره ویروس کرونا
نقش شبکه پستی درجامعه به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان در قطع زنجیره ویروس کرونا
اداره کل پست استان گیلان؛

مهدی سهیلی ؛ کارشناس روابط عمومی پست استان گیلان ، در یادداشتی به نقش شبکه پستی درجامعه به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان در قطع زنجیره ویروس کرونا پرداخته است که متن این یادداشت در ادامه آمده است.

در طول بیماری همه گیر COVID-19 ، احساس جدا شدن از عزیزان امری معمولی است ، به خصوص اگر در یک گروه پر خطر برای عوارض باشند. بسته های پستی برای خانواده و دوستان یکی از راه های کوچک برای برقراری ارتباط فراتر از تماس های تلفنی یا گفتگوی ویدئویی است و اغلب احساس شخصی بودن آن بیشتر از سفارش آنلاین و ارسال مستقیم آن به آدرس آنهاست. ممکن است لازم باشد کالاهای خریداری شده خود را هنگام خرید آنلاین بازگردانید. با این حال ، هرگونه مشاغل یا رفت و آمدهای عمومی تا حدودی خطر انتقال COVID-19 را دارد. اگر با شرایط پزشکی زمینه ای خاصی زندگی می کنید یا دارویی مصرف می کنید که می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد ، احتمالاً به خوبی از خطرات لازم برای عبور و مرور در مراکز خرید درون شهری برای نیازهای زندگی و روزمره آگاه هستید.
حمل و نقل بسته های پستی توسط موزعین شبکه پستی عاری از خطر نیست زیرا بدون تماس نیست لذا کارکنان شبکه پستی با حداکثر ظرفیت برای در خانه ماندن و جلوگیری از عبور و مرور غیر ضروری در سطح شهرها با رعایت پروتکلهای بهداشتی در اسرع وقت ، بصورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال ارائه خدمت رسانی و قطع زنجیره انتقال ویروس در خط مقدم مبارزه با COVID-19 می باشند .
بسیاری از مشاغل گروه های مختلف بدلیل قطع زنجیره ویروس و تعطیلی با مشکلات عمده ای روبرو شده اند و این در حالیست که با استفاده از فضای مجازی و خرید و فروش اینترنتی و ارسال بسته های خرید اینترنتی و ارسال آن توسط پست به سراسر کشور و دنیا توانسته نقش بسزائی در قطع انتقال این زنجیره داشته باشد .
با تمام این اوصاف و با اعتماد مردم به این نهاد خدمت رسان و حیاتی بعنوان یک نهاد برای قطع زنجیره انتقال ویروس در خط مقدم در بین احاد مردم از جایگاه بسزائی برخوردار است .