احیاء تالاب عینک و استفاده از فضاهای عمومی در اطراف این تالاب
احیاء تالاب عینک و استفاده از فضاهای عمومی در اطراف این تالاب
معاون وزیر راه و شهرسازی:احیاء تالاب عینک و استفاده از فضاهای عمومی در اطراف این تالاب و داخل آن  از پروژه هایی است که می تواند برای مردم رشت دارای اهمیت باشد.

به گزارش رشتستان به نقل از اداره کل راه و شهرسازی گیلان ،  مهدی عبوری،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در فرمانداری شهرستان رشت خاطرنشان کرد: اگر احیاء تالاب عینک جزو اولویت ها در استان گیلان و شهرستان، شهرداری، شورا و مدیران نباشد آمادگی دارم تمام هزینه های ایجاد مرکز تفریحی، خدماتی و اجتماعی با محوریت تالاب عینک را برای مردم شهر تقبل  کنم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تالاب عینک را یکی از مواهب الهی و طبیعی در رشت عنوان و از این که این تالاب به محلی برای تخلیه فاضلاب و پسماند تبدیل شده ابراز تاسف کرد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شده درباره پروژه خواهر امام رشت خاطر نشان کرد: مدیرکل اوقاف گیلان این پروژه را نگین پروژه های عمرانی مطرح کردند و نمایندگان مجلس نیز به این مهم صحه گذاشتند، این درخواست مردم شهرستان رشت است و حتما برای این پروژه کمک خواهیم کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: قرار بر این است که در ارتباط با پروژه خواهر امام رشت شهرداری با اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح نهایی این پروژه را به ما ارایه دهند.
وی با بیان اینکه تمام هدف بنده و همکارانم در وزارت راه و شهرسازی ارایه خدمات شایسته به مردم از جمله در خطه گیلان و رشت است، اضافه کرد: ۲ پروژه یاد شده به عنوان پروژه های اساسی و زیربنایی برای بهبود بخشی شهرستان رشت در دستور کار قرار می گیرد.
گفتنی است : پیشتر وسعت این تالاب حدود ۵۰ هکتار بوده که از مساحت آن تنها ۳۳ هکتار باقی مانده است. بخش وسیعی از این تالاب در سال ۱۳۸۶ لایروبی و پاکسازی شده و دهها ملک خصوصی حاشیه آن نیز خریداری شده است، مجموعه تالاب عینک علاوه بر گردشگری از لحاظ اکولوژی و آبزی پروری اهمیت زیادی دارد.در ضلع غربی شهر رشت  در صورت ساماندهی می تواند نقش مهمی در گردشگری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی رشت و استان گیلان داشته است.