ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و فناور در خودکفایی نیازمندی‌های نظام سلامت
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و فناور در خودکفایی نیازمندی‌های نظام سلامت
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رشد فزاینده نظام سلامت در تأمین نیازمندهای ها با تکیه بر ظرفیت‌های درونی، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و فناور در خودکفایی نیازمندی‌های نظام سلامت از ضروریات دوره کنونی است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ در ارتباط تصویری با نخستین نشست معاونت‌های غذا و دارو کلان منطقه یک کشور در بندرانزلی با تأکید بر لزوم بازنگری برنامه‌های نظام سلامت در چارچوب تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم، اظهار کرد: موضوع مهم غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ها، محصولات آرایشی و بهداشتی و دیگر موضوعات مرتبط با این بخش از نظام سلامت، به‌ویژه در سالی که مزین به رشد تولید و مهار تورم هست، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
وی با بیان اینکه در طول دوران انقلاب، نظام سلامت کشور، رشد فزاینده‌ای رو به خود در عرصه‌های مختلف ازجمله در بخش امنیت غذایی، آشامیدنی، دارویی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و غیره به خود دیده، افزود: امروز در گام دوم انقلاب، وظیفه ما دوچندان است چراکه به نظرمی رسه باید با بهره‌گیری از علوم بین بخشی و استفاده از همه ظرفیت‌های نخبگان و نوآوران، بیشتر استفاده شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جوانان باهوش و ذکاوت، پرتلاش و دانشمند و خلاق و نوآور در کشور و منطقه ما کم نیستند، گفت: اخیراً نوار تست قند خون توسط یکی از نوآوران و جوانان گیلانی، بومی و تولید شد که این‌یک امتیاز و پیشرفت است و باید به آن افتخار کرد.
دکتر آشوبی با اذعان به اینکه بحث مقابله با کمبود تجهیزات پزشکی از خیلی وقت پیش در سطح کشور مطرح بوده، افزود: خودکفایی در تولید و تأمین نیازمندهای بخش غذا و دارو مستلزم تلاش مضاعف است.
وی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و فناور در خودکفایی نیازمندی‌های نظام سلامت تأکید کرد و گفت: باید رویکرد ما در دوره کنونی، تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان، نخبگان و دانشمندان و بها دادن به آن‌ها جهت شکافتن مرزهای دانش و تبدیل آن به محصول باشد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان