ضرورت ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت دام در استان گیلان
ضرورت ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت دام در استان گیلان
چند پروژه‌ی تکمیلی مربوط به کارخانه‌ تولیدی خوراک دام و آبزیان شبکه تعاونیهای کشاورزی دامداران استان گیلان با حضور دکتر صالح محمدی رییس سازمان جهادکشاورزی، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام، مدیرتعاون روستایی، مدیرعامل و هیات مدیره اتحادیه‌ تعاونی‌های‌ کشاورزی‌ دامداران و کارکنان شرکت تولیدی خوراک دام اتحاد، طی مراسمی افتتاح و از تلاشهای مجموعه خوراک دام اتحاد با اهدای لوح سپاس تقدیر گردید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی گیلان؛ ظهر سه شنبه ( ۱۴۰۱/۶/۸ ) چند پروژه‌ی تکمیلی مربوط به کارخانه‌ تولیدی خوراک دام و آبزیان شبکه تعاونیهای کشاورزی دامداران استان گیلان با حضور دکتر صالح محمدی رییس سازمان جهادکشاورزی، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام، مدیرتعاون روستایی، مدیرعامل و هیات مدیره اتحادیه‌ تعاونی‌های‌ کشاورزی‌ دامداران و کارکنان شرکت تولیدی خوراک دام اتحاد، طی مراسمی افتتاح و از تلاشهای مجموعه خوراک دام اتحاد با اهدای لوح سپاس تقدیر گردید.

دکتر صالح محمدی رئیس سازمان جهادکشاورزی در ابتدای مراسم ضمن تبریک هفته دولت اعلام کرد: ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت دام و طیور ضروری است.

وی با بیان این که زنجیره‌ها در صنعت گوشت مرغ راه اندازی شده است، اظهار کرد: لازم است زنجیره های تولید در صنعت دام تقویت شوند.

صالح محمدی بر لزوم نقش آفرینی تشکل ها در ایجاد و تقویت زنجیره های تولید در صنعت دام و طیور از مرحله تامین خوراک تا تولید و بازار رسانی تاکید کرد و افزود: تکمیل حلقه‌ها و زنجیره‌ تولید در صنعت دام و طیور گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی افزود: با توجه به پتانسـیل و ظرفیتهای موجود در اراضی شـالیزاری و هزینه بالا، تأمیـن علوفـه مـورد نیاز دامداریها با مشـکالت عدیدهای همراه است در این خصوص توسـعه کشـت گیاهـان علوفهای از قبیل تریتیکاله به صورت کشـت دوم در شـالیزارهای برنج میتواند راهکاری مفید باشـد.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان