برگزاری یادواره ۱۷ شهید گیلانی منا در لنگرود
برگزاری یادواره ۱۷ شهید گیلانی منا در لنگرود
مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای منا در مسجد جامع لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این مراسم با حضور سفیر سابق ایران در عراق برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا _ محمدرضا داوطلب، اول مهر در نشست هماهنگی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا که در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به مظلومیت شهدای منا، اظهار کرد: گیلان ۱۷ شهید منا دارد که ۱۱ شهید متعلق به شهرستان لنگرود است.

وی شهرستان‌های رودسر و املش را نیز به ترتیب دارای چهار و دو شهید منا دانست و متذکر شد: توفیق شهادت نصیب شهدای منا شده و لذا باید به معرفی این شهدا و سیره آنان بپردازیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان یادواره های شهدا را یکی از مهمترین مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و به نسل های آتی منتقل کنیم.

داوطلب در ادامه از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای منا در مسجد جامع لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این مراسم که عصر روز پنجشنبه، ۶ مهر برگزار می شود، با سخنرانی سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه و سفیر سابق ایران در کشور عراق و مداحی مسعود عارفی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به پیشتازی شهرستان لنگرود در برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: یادواره‌های شهدا در این شهرستان به صورت ماهانه برگزار می‌شود که نقش مهمی در احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارد.

یاد و نام شهدای منا زنده نگه داشته شود

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس، یادآور شد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی است و با همین فرهنگ می‌توانیم به قله‌های رشد و تعالی نظام و کشور برسیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر نزدیک بودن قله، افزود: تولید علم یکی از محورهای رشد و تعالی نظام اسلامی بوده که مورد توجه دست اندرکاران قرار دارد.

فرماندار لنگرود، دفاع مقدس را عامل تثبیت و بقای انقلاب و نظام اسلامی دانست و متذکر شد: هر چقدر از شهدا و دفاع مقدس بگوییم کم است.

جلالی به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: در دوران دفاع مقدس شاهد دفاع جانانه ملت ایران از انقلاب و جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور بودیم و امروز نیز باید بیش از گذشته از فرهنگ دفاع مقدس الگو بگیریم.

وی انقلاب اسلامی را مدافع اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: پاسداشت مقام شهدا و خانواده‌های معظم آنان را یک وظیفه شرعی و قانونی می‌دانیم؛ زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا علاوه بر اینکه از راهبردهای نظام برای احیای آرمان‌های اسلامی و انقلابی است، موجب حیات معنوی آحاد جامعه می‌شود.

فرماندار لنگرود با تاکید بر لزوم برگزاری کیفی‌تر یادواره‌های شهدا، به اهمیت شهدای منا از حیث فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب، باید یاد و نام شهدای منا را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای گیلانی منا در شهرستان لنگرود، ادامه داد: شهرداری‌ها برای اطلاع رسانی این یادواره اقدام کنند و دهیاران نیز تبلیغات محیطی را در دستور کار قرار دهند.

جلالی همچنین خواستار حضور خانواده‌های معزز شهدای فاجعه منا در یادواره مذکور شد و بیان کرد: باید درباره شهدای والامقام منا و ابعاد این فاجعه، روشنگری صورت بگیرد.

  • منبع خبر : ایسنا