در راستای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی؛ توسعه شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب به طول ۲۰۸ کیلومتر
در راستای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی؛ توسعه شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب به طول ۲۰۸ کیلومتر
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از اجرای 208 کیلومتر لوله گذاری شبکه فاضلاب، در راستای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب انزلی، جهت بهره مندی جمعیتی بالغ بر 191 هزار نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ مازیار علی پور گفت: به منظور بهره مندی و رفع مشکل دفع فاضلاب مشترکین شهر انزلی، پروژه توسعه شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب به طول ۲۰۸ کیلومتر در نقاط مختلف این شهر اجرایی و تاکنون ۷۸۳ فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.

وی افزود: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی با هدف جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب ۱۹۱ هزار  نفر جمعیت این شهر، با انجام اولین پروژه در سال ۱۳۷۲ شروع شد و تا به امروز ۵۰٫۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود این طرح با خاتمه آخرین پروژه در سال ۱۴۰۶ به پایان برسد.

علی پور اظهار داشت: عملیات اجرایی قرارداد طرح مذکور شامل احداث ۲ واحد تصفیه خانه به ظرفیت ۴۲ هزار مترمکعب در شبانه روز، احداث ۳۸ واحد ایستگاه پمپاژ و اجرای ۶۲۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب ۲۷ هزار و ۴۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در شهرستان بندرانزلی می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان تصریح کرد: احداث تصفیه خانه غربی به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب، ساخت تصفیه خانه غازیان به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در روز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد، احداث یک واحد تلمبه خانه اصلی PSB، ساخت ایستگاه پمپاژ PSC انزلی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد، PS9 انزلی با پیشرفت فیزیکی  ۴۹ درصد، PSC غازیان با پیشرفت فیزیکی ۵۸٫۷ درصد، اجرای ۲۰۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب ۷۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در شهر انزلی احجام عملیاتی این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ می باشد.

علی پور؛ اعتبار تخصیص داده شده جهت اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی، از محل اعتبارات بانک جهانی و دولت را ۴۵۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: جمع اعتبار مورد نیاز برای ادامه اجرای پروژه در بخش غربی و شرقی انزلی برپایه فهرست بهای سال ۱۴۰۱، برابر با ۵ هزار میلیارد و ۱۶ میلیون ریال می باشد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان