تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده کارفرمایان مدیون امکان پذیر گردید
تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده کارفرمایان مدیون امکان پذیر گردید
کیوان مرتضوی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما ، ضوابط نحوه برخورداری از بخشودگی جرائم بیمه ای و تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده به عنوان دو اقدام شاخص سازمان همسو با رویکرد کمک به واحدهای تولیدی را تشریح نمود .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی در این گفتگو با اشاره به فرصت سه ماهه کارفرمایان برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه ای ، اظهار داشت : این امکان از خردادماه فراهم گردیده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت .

وی تمامی واحدهای کوچک ( تا ۵۰ نفر بیمه شده ) و متوسط ( تا ۱۰۰ نفر بیمه شده ) را مشمول این بخشودگی برشمرده و اذعان داشت : کارفرمایان متقاضی میتوانند با مراجعه به منوی کارفرمایان در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت کارفرمایان با تقسیط مبلغ اصل بدهی در ۱۲ ماه از ۱۰۰ درصد بخشودگی برخوردار شده و این بخشودگی به صورت معکوس تا ۵۰ درصد برای ۳۶ قسط ادامه دارد .

کیوان مرتضوی در بخش دیگری از این مصاحبه به اقدام دیگر تامین اجتماعی همسو با رویکرد اتخاذی برای کمک به واحدهای تولیدی اشاره و افزود : در طرح دیگر سازمان ، امکان تقسیط مجدد برای سومین و آخرین بار برای کارفرمایانی که بدهی خود را قبلاً تقسیط ولی به هر دلیل با عدم پرداخت به موقع اقساط ، دیون آنها تبدیل به حال شده فراهم گردیده و این امر برای تمامی واحدهای حقیقی و حقوقی در بخشهای صنعتی تولیدی و اصناف میسر میباشد .

وی اظهار داشت : برای بهره مندی از این امکان کارفرمایان باید حداقل ۲۰ درصد بدهی را پیش پرداخت و مابقی را حداکثر در ۲۴ ماه تقسیط نمایند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان