تحقق ۵۴۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری رشت در چهار ماهه نخست امسال
تحقق ۵۴۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری رشت در چهار ماهه نخست امسال
سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در جلسه بررسی پروژه‌های طرح میثاق که با حضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: از کمک‌ها و حمایت‌های استاندار گیلان و معاونت عمرانی ایشان سپاسگزاریم زیرا این پشتیبانی به نفع شهروندان تمام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت معادل سه هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان است که ۴۱ درصد آن معادل هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان جاری و ۵۹ درصد آن معادل دو هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان عمرانی است.

شمس شفیعی با تاکید بر اینکه نگاه شورای اسلامی به بودجه سال ۱۴۰۲ نگاه عمرانی بوده است اذعان کرد: کل بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان بود که از این میان ۹۵ درصد آن محقق شد و تنها مبالغی که در حوزه تسهیلات بودند تحقق پیدا نکرد.
وی بند ت را از جمله حوزه‌هایی که می‌تواند برای شهرداری رشت درآمدزایی داشته باشد ذکر کرد و یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال معادل ۵۴۴ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری رشت محقق شده است همچنین امسال از محل بند ت هم ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری پیش‌بینی کرده‌ایم.
رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: در حوزه کمیسیون ماده پنج نیز حداقل هزار میلیارد تومان و از ردیف‌های ملی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بخش وصول مالیات بر ارزش افزوده نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری پیش‌بینی درآمد شده است.
شمس شفیعی گفت: با کمک استاندار گیلان انتظار داریم رقم درآمد شهرداری رشت از محل ارزش افزوده به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده که متاسفانه همکاری خوبی از سوی بانکهای عامل با شهرداری رشت انجام نشده است که در صورت دستور استاندار گیلان مشکلات شهرداری در این بخش مرتفع خواهد شد.
وی مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را حداقل هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: برای پیشبرد و تسریع در فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی طرح میثاق به همراهی و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و استاندار گیلان نیازمندیم.
شمس شفیعی در پایان از کمک و حمایت استاندار گیلان در حوزه مدیریت پسماند و پروژه‌های مربوط به آن تقدیر کرد و خواستار استمرار این حمایت‌ها از مجموعه مدیریت شهری شد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت