احداث ۸ تقاطع غیر همسطح در شهر رشت
احداث ۸ تقاطع غیر همسطح در شهر رشت
شهردار رشت، از احداث هشت تقاطع غیر همسطح در شهر رشت خبر داد و گفت: پروژه محور شهید سلیمانی(مسیر ژ۵) نیز در سه فاز به طول ۴.۲ کیلومتر اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – رحیم شوقی شهردار رشت چهارشنبه ۲۵ مرداد در جلسه شورای ترافیک استان گیلان، از احداث هشت تقاطع غیر همسطح در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این، بازگشایی دو محور جدید را جهت کاهش بار ترافیکی شهر رشت در دستور کار داریم.

وی همچنین از آغاز طرح نهضت آسفالت در شهر رشت خبر داد و افزود: از فرصت تابستان نهایت استفاده را کرده ایم و روزانه ۶۰۰ تن در سطح خیابان ها و معابر شهر پخش آسفالت داریم.

شهردار رشت با بیان اینکه طرح میثاق این شهر با ۱۲ پروژه اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: برآورد اعتباری لازم برای اجرای این پروژه ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

شوقی طراحی هشت تقاطع غیر همسطح مذکور را در راستای کمربندی موجود دور شهر دانست و اضافه کرد: پل روگذر شهرک حمیدیان به طول ۴۲۰ متر، تقاطع غیر همسطح آیت الله رودباری به طول ۳۸ متر، تقاطع یکطرفه شهید باهنر به طول ۴۲۵ متر، تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی(۷ آذر) به طول ۴۱۰ متر و تقاطع غیر همسطح میدان مصلی به طول ۴۱۰ متر خواهد بود.

وی تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر به طرف جانبازان و چهارراه گلسار را نیز به طول ۵۷۰ متر دانست و گفت: پل روگذر گلباغ به طرف میدان ولیعصر نیز طراحی شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه پیمانکار پروژه محور شهید سلیمانی(مسیر ژ۵) در سه فاز به طول ۴.۲ کیلومتر به زودی انتخاب و عملیات اجرایی آغاز می شود، عنوان کرد: محور سعدی به طرف سرگل نیز در کمتر از یک سال دیگر زیر بار ترافیک می رود.

  • منبع خبر : ایسنا