جلسه شورای معاونین سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با حضور دکتر کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی
جلسه شورای معاونین سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با حضور دکتر کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی
جلسه شورای معاونین با حضور دکتر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، دکتر صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و کلیه معاونین و مدیران حوزه ریاست، فنی مهندسی آب و خاک، امور مالی و روابط عمومی سازمان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان صبح سه شنبه ۱۵ شهریور در ابتدا دکتر صالح محمدی ضمن خوشامدگویی به دکتر کوچکی نژاد گفت: با همت شالیکاران، امسال ضمن مدیریت مصرف آب، شاهد افزایش تولید برنج در گیلان هستیم و تا کنون ۲۲۷ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برداشت شده است.

وی افزود: امسال با توجه به کاهش قیمت کود، مصرف کود‌های پایه فسفات و پتاس در مقایسه با سال گذشته ۴ برابر افزایش داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: امسال ۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی جهت تعمیر و بازسازی ایستگاه های پمپاژ آب، مرمت و بازسازی چاه آب کشاورزی و ۱۲۲ کیلومتر انتقال آب با لوله برای مزارع کشاورزی اختصاص دادیم و تنش آبی را مدیریت نمودیم.

دکتر صالح محمدی افزود: از حدود سه دهه گذشته شهرستان رودبار با آفت ملخ مراکشی مواجه بوده است، و در سال‌جاری روزانه ۳۹۳ لیتر از ۳ نوع سم “دِلتامیترین” و “مالاتیون “۴۶ و ۹۵ درصد برای مقابله با این آفت مصرف گردید و این آفت مهار شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی در خصوص پروژه‌های زیر ساخت کشاورزی گفت: از هم‌اکنون از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پروژه‌های تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و تعمیق و بازسازی آب بندان ها نیز آغاز شده است.

در ادامه هر یک از معاونین گزارشی از اقدامات انجام شده را ارایه نمودند و دکتر کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از اقدامات انجام شده در تنش آبی و… که منجر به افزایش تولید برنج گردید و بازرسی از بازار و نانوایی‌ها و معرفی متخلفان به دستگاه قضا تقدیر و تشکر نمود و در ادامه گزارشی در خصوص اقدامات مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و افزایش حقوق کارکنان دولت ارایه نمودند .

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان