اجرای ۷۹ طرح گازرسانی در استان گیلان طی یک‌سال گذشته
اجرای ۷۹ طرح گازرسانی در استان گیلان طی یک‌سال گذشته
از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، 79 طرح گازرسانی در سراسر استان گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این خبر، اظهار داشت: مجموع هزینه اجرای این پروژه‌ها در حوزه‌های خانگی، تجاری و صنعتی بیش از ۲۴۳ میلیارد ریال است.

وی درخصوص گازرسانی به روستاهای استان در یک سال گذشته، گفت: از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ پیش از هفته دولت امسال، ۱۴ روستای صعب العبور و کوهستانی با جمعیت یک هزار و ۵۶۶ خانوار، بهره‌مند از گاز طبیعی شده‌اند.

جمال‌نیکویی با بیان این‌که این روستاها در ۵ شهرستان آستارا، تالش، املش، رودبار و شفت قرار دارند، گفت: در همین راستا بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید نیز طی یک سال گذشته جذب شدند که برای تحقق این مهم، حدود ۳۲۶ کیلومتر شبکه گاز اجرا و بیش از ۱۳ هزار انشعاب گاز نصب شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به امر رونق تولید، گفت: در یک سال گذشته به ۶۵ واحد صنعتی و تولیدی در گیلان گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این‌که این طرح های صنعتی در ۱۱ شهرستان استان انجام شده، گفت: حجم جایگزینی سوخت در این طرح ها، مجموعاً بیش از ۳۴ هزار مترمکعب بر ساعت است.

جمال‌نیکویی در خاتمه، گفت: این شرکت هم اکنون به پایان عملیات توسعه ای خود نزدیک شده و به همین علت هدف مهم دیگری را در دستور کار خود قرار داده و آن اجرای پروژه های کیفی متنوع در جهت ارائه خدمات پایدار و افزایش رضایتمندی مشترکین است که ازجمله، می‌توان به طرح قرائت برخط صورتحساب گاز، سامانه مکانیزه پاسخگویی به شکایات، نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز، اجرای سیستم مرکز پیام و اتفاقات متمرکز و سیستم قرائت از راه دور ایستگاه ها اشاره کرد.

  • منبع خبر : گاز گیلان