پیش بینی افزایش قیمت ماهیان دریایی و پرورشی در بازار
پیش بینی افزایش قیمت ماهیان دریایی و پرورشی در بازار
در ادامه قیمت انواع ماهی را می خوانیم.

مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد: قیمت انواع ماهیان دریایی و پرورشی پر مصرف در روزهای آینده با نزدیک شدن به شب یلدا تا ۵ درصد افزایش می یابد.

فخرالدین احمدی با بیان اینکه به طور عمده ماهیان عرضه شده در بازار ایران به دریایی و پرورشی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: قیمت در ماهیان دریایی به شرایط آب و هوایی و فصل صید بستگی دارد در نتیجه نمی‌توان درباره قیمت آن برای آینده به طور دقیق پیش بینی کرد.
وی ادامه داد: بارها پیش آمده که در مدت زمان کوتاهی به دلیل افزایش صید یا مساعد بودن آب و هوا شاهد عرضه بالای ماهیان دریایی در بازار باشیم و قیمت ها به ناگاه کاهش یابد.

به گفته احمدی؛ در حال حاضر در بازار در بین ماهیان دریایی پر مصرف از دریایی شمال، ماهی سفید با قیمت هر کیلوگرم ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و از دریای جنوب، ماهی شورید و شیر به ترتیب با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

این مقام مسئول درباره قیمت ماهیان پرورشی پر مصرف نیز گفت: در ماهیان گرمابی هر کیلوگرم ماهی آزاد با قیمت ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان، ماهی کپور با قیمت ۲۸ تا ۳۴ هزار تومان، ماهی بیگ هد با قیمت ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان و سفید پرورشی با قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان در بازار عرضه می شوند.

احمدی مهترین و پر مصرف ترین ماهی سردآبی پرورشی در کشور را قزل آلا نام برد که هم اکنون هر کیلوگرم آن با قیمت ۴۲ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و با قیمت ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود.

وی پیش بینی کرد بر خلاف سال‌های گذشته در شب یلدای سالجاری افزایش قیمت در ماهیان پرورشی زیاد نباشد و شاهد افزایش حداکثر ۵ درصدی قیمت باشیم.
مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از راه اندازی مراکز عرضه مستقیم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این مراکز در هفته ابتدای بهمن ماه آغاز به کار خواهند کرد.
احمدی، هدف ایجاد مراکز عرضه مستقیم ماهی را حذف واسطه‌ها و رسیدن کالا با قیمت پایین‌تر به مصرف کننده عنوان کرد.