صدور هیچ‌گونه کارت هوشمند درمان یا کارت طلایی و… در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار ندارد
صدور هیچ‌گونه کارت هوشمند درمان یا کارت طلایی و… در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار ندارد
هرگونه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌های به اصطلاح همکار یا نماینده سازمان تأمین‌اجتماعی برای تقاضای وجه در قبال ارائه کارت هوشمند درمان، بیمه تکمیلی و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی دیگر ، قطعاً کلاهبرداری است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، به‌رغم هشدارهای مکرر این سازمان و تأکید مبنی بر اینکه هیچ‌گاه تماسی از سوی همکاران برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و… با بیمه‌شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، متأسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه‌شدگان توسط افراد کلاهبردار هستیم.
لذا این سازمان با صدور اطلاعیه ای در خصوص سوء استفاده های افراد سودجو هشدار داد که در آن آمده است :

بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات افراد از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی و شماره تلفن افراد و یا شعبه محل بیمه‌پردازی اقدام به تماس و مراجعه می‌کنند و لازم است که عموم مردم و بویژه بیمه‌شدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد، فریب نخورند و در صورت مواجهه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
بار دیگر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز سازمان تأمین‌اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی و حذف دفترچه‌های تأمین‌اجتماعی؛ به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه‌شدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت نخواهد شد و برنامه‌ای هم برای صدور کارت جایگزین دفترچه‌های قدیمی وجود ندارد.
بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی لازم است در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت، با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان