۴۸ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بنیاد مسکن گیلان اختصاص یافت
۴۸ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بنیاد مسکن گیلان اختصاص یافت
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار سفر بهمن ماه ۱۴۰۰رئیس جمهور به این نهاد طی یکسال گذشته جهت اجرای طرح‌های هادی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا – حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در  این گفت و گو  افزود: سال گذشته از ۴۵۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بنیاد مسکن استان۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به اجرای طرح‌های هادی اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی، اجرای طرح هادی حدود ۱۰۰ روستا در استان در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته بازنگری طرح های هادی ۲۲۰ روستا هم انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه از ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار برای ۲ هزار و ۱۴ روستا طرح تهیه شده است، گفت: در زمان حاضر ۴۶ روستای استان طرح هادی ندارد اما ۲۸ روستا قابلیت تهیه طرح دارد و ۱۸ روستای دیگر نیز به‌دلیل موقعیت و حفظ بافت قابلیت تهیه و اجرای طرح را ندارد.

دائمی با تاکید بر لزوم حفظ بافت بومی روستایی، هدف بنیاد مسکن را حفظ بافت با ارزش روستاها دانست و گفت:از محل اعتبارات طرح ملی اقدام به تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش برای روستاهای دارای واجد شرایط می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال یکبار طرح هادی روستاها بازنگری می شود، افزود: ۷۴۷ روستا تا پایان سال ۱۴۰۱ نیازمند بازنگری است که سال گذشته بازنگری ۲۲۰ روستا در دستور کار قرار گرفت و هم اینک کار در حال انجام است.

طرح هادی روستایی به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات و نیز هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می شود که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و وسعت گسترش آتی روستاو نیز نحوه استفاده از زمین برای امور مختلف اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی بر حسب مورد را مشخص می کند.

  • منبع خبر : ایرنا